تلویزیون چه مارکی بخریم؟

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش توسط 79382

بهترین برند تلویزیون کدام است؟

    

«تلویزیون» از دو کلمه «Tele» به معنی دور و «Vision» به معنی نگاه تشکیل شده است. تلویزیون از اواخر قرن 19 میلادی تولید شده و با کیفیت‌های به بازار معرفی شده‌اند. در طول زمان‌های متفاوت و با پیشرفت تکنولوژی، کیفیت تلویزیون نیز افزایش چشمگیر داشته است. در طول مدت زمان طولانی تلویزیون طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. افراد در منزل و یا در محل کار خود، بیشتر وقت خود را با تلویزیون سپری می‌کند.
تلویزیون‌ها با وجود اینکه منبع خبری بسیار بزرگ و یا کتابخانه‌ای جامع برای افزایش دانش کاربر است، مضراتی نیز دارد. تلویزیون‌های قدیمی با استفاده از لامپ‌های رنگی مضر موجب اذیت چشم بیننده می‌شد. تماشای بیش از اندازه‌ی تلویزیون مشکلات بسیاری را برای بیننده به وجود آورد و بیماری‌های چشمی جدیدی را رواج داد. به منظور مشاهده و شناخت بهترین تلویزیون های دنیا سال 2020 و بهترین تلویزیون های سال 2021 می توانید مقالات مشابه در وبلاگ را مطالعه نمایید.
پیشرفت تکنولوژی و کامل شدن دانش، همیشه به نفع مصرف کننده بوده است. با افزایش علم در مورد تلویزیون‌ها، تولید کننده‌ها حال به قابلیت‌هایی دست یافته‌اند که تماشای تلویزیون هیچ ضرر و یا عیبی ایجاد نکند. دنیای دیجیتال امروز تمام مردم را به خواننده بودن، بیننده کرده است. مصرف کننده توان خواندن متن‌های طولانی را نداشته و بیشتر به سوی فیلم‌ها و یا ویدئوهای آموزشی سوق داده می‌شود.

   

      

اولین گزینه در خرید تلویزیون توجه به برند تلویزیون است.

    

تولید کننده‌های بسیاری در زمینه ساخت «تلویزیون» فعالیت دارند. این تولید کننده‌ها با ایجاد قابلیت‌های متفاوت و ویژگی‌های منحصر به فرد هر کدام، کیفیت و کارایی متفاوتی را ایجاد کرده‌اند. رقابت در بین تولید کننده‌ها موجب ایجاد تلویزیون‌هایی با کیفیت و بی نظیر شده است. در کشور عزیزمان ایران نیز اکثر این برندها یافت می‌شود و در معرض خرید قرار گرفته‌اند.
بحث بر انگیز ترین مورد در خرید تلویزیون برند آن است. توجه به سابقه تولید کننده و بر جای گذاشتن نامی درخشان، می‌تواند کمک شایانی در انتخاب بهتر مصرف کننده داشته باشد. در نگاه اول شما باید به بودجه و توان خرید خود توجه کنید. بعضی از برندها حتی با ایجاد کیفیت بسیار مناسب قیمت بسیار بالاتری نسبت به رقبا دارند و به طور قطع ارزش خرید کمتری خواهند داشت. بعد از تعیین بودجه و تصمیم در مورد سایز و کیفیت تصویر، می‌رسیم به برند تلویزیون که چه مارکی باشد.
معروف‌ترین برندهایی که در ساخت تلویزیون حضور دارند می‌توان به ال جی، سامسونگ، سونی، فیلیپس، پاناسونیک، توشیبا، هایسنس و ... اشاره کرد. این برندها هر کدام مزایا و معایبی به نسبت رقبا دارند که موجب اخذ تصمیم بهتری از جانب مصرف کننده خواهد شد. آف خرید قصد دارد در این مقاله برندهای متفاوت را مورد بررسی قرار دهد و مصرف کننده را به انتخاب بهتری برساند. در این مقاله ابتدا به بررسی اجمالی برندها، معرفی چند مورد پرفروش، مقایسه برندها و در نهایت لیست قیمتی از مارک های مختلف می پردازیم با ما همراه باشید.

    

1: سامسونگ - SAMSUNG

   

کمپانی کره‌ای «سامسونگ» بزرگترین تولید کننده پنل های نمایشگر در جهان است. بر همین اساس میزان تولید و فروش تلویزیون‌های SAMSUNG برای چندین سال پیاپی در صدر تمامی رده بندی‌های جهان قرار گرفته است. سامسونگ سابقه بسیار درخشان و نام بسیار آشنایی برای ما ایرانیان نیز داشته و برندی بسیار محبوب به شمار می‌رود. سامسونگ هر ساله در نمایشگاه‌های معتبر دنیا حضور داشته و همواره علاقه مندان بیشتری را به خود جذب کرده است. تلویزیون‌های سامسونگ هر سال با تحولات گسترده‌ای به بازار می‌آیند و همه مخاطبان و علاقه مندان به دنیای دیجیتال را شگفت زده می‌کند.
سال 2020 همانند سال‌های گذشته سامسونگ بسیار موفق ظاهر شد و محصولات بسیار پر طرفداری را روانه بازار کرد. مدل‌های موفقی همانند TU7000 یا TU8000 از جمله مدل‌های بسیار موفق سامسونگ بودند. سامسونگ در طراحی تلویزیون‌های میان رده بسیار موفق بوده و امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. تلویزیون‌های میان رده و قیمت مناسب سامسونگ علاوه بر ظاهر زیبا و شیک از ویژگی‌هایی نظیر کیفیت تصویر 4K UHD و یا پشتیبانی از فایل‌های HDR بر خوردار هستند. امکانات دیگری همانند قابلیت اتصال به دنیای اینترنت، قابلیت اتصال به موبایل و سیستم عامل Tizen موجب افزایش کیفیت و کارایی هر چه بیشتر تلویزیون شده است.
تلویزیون‌های سامسونگ در بالاترین رده خود با نام QLED شناخته می‌شوند. تلویزیون‌های QLED از جدیدترین قابلیت‌های روز دنیا کمک گرفته‌اند. به طور مثال می‌توان جدیدترین تلویزیون کیولد سامسونگ مدل Samsung QLED TV Q70T را مورد بررسی قرار داد. سامسونگ برای اولین بار در تولید تلویزیون Q70T از پنل Dual LED برای ایجاد تصاویری کاملاً درخشان بهره گرفته است. پنل تلویزیون Samsung Q70T از قابلیت 4K بهره گرفته و با پردازنده‌ی AI Quantum 4K Processor بیشترین هماهنگی را خواهد داشت. تلویزیون سامسونگ مدل کیولد Q70T از فناوری Quantum Dot برای حذف رنگ‌های مرده و جایگزین کردن آن با رنگ‌های پویا و اشباع، بیشترین کیفیت را به نمایش بگذارد. تلویزیون جدید سامسونگ مدل Samsung Q70T توانایی پشتیبانی از فایل‌های +HDR10 و HLG و Quantum HDR را داشته و بهترین عملکرد را خواهد داشت. همچنین امکان استفاده از فناوری UHD نیز در این تلویزیون امکان پذیر است. تلویزوین سامسونگ 2020 مدل Q70T از سیستم صوتی کارامد با توان خروجی 40 وات بهره گرفته است. سامسونگ از سیستم عامل Tizen در تلویزیون Samsung 4K UHD HDR TV Q70T استفاده نموده است. سیستم عامل تایزن به کاربر امکان اتصال به موبایل و سایر لوازم دیجیتال را بخشیده است. امکان صادر کردن فرمان‌های صوتی نیز در تلویزیون Samsung Q70T میسر است.

     

قیمت تلویزیون 55 اینچ سامسونگ مدل Samsung QLED TV 55Q70T

     

نقاط قوت تلویزیون برند سامسونگ
  • قیمت ایده آل نسبت به سایر رقبا

  • طراحی زیبا و بی نقص

  • تصاویر درخشان و با روشنایی عالی

  • استفاده از فناوری UpScaling

  • بهره گرفتن از قابلیت +HDR10 در مدل های بالا رده

  • داشتن طیف وسیعی از مدل های میان رده

  • استفاده از پردازنده های کم مصرف و بسیار قدرتمند

    

نقاط ضعف تلویزیون برند سامسونگ 
  • عدم استفاده از محافظ صفحه برای جلوگیری از صدمه دیدن پنل

  • کیفیت ساخت بدنه متوسط

  • نداشتن تلویزیون هایی در رده کیفیت QLED

       

بهترین تلویزیون سامسونگ در سال 2021

   

2: ال جی - LG

«ال‌جی» برترین و نزدیک‌ترین رقیب سامسونگ در جهان است. ال‌جی در بازار ایران به نسبت سامسونگ فروش بالاتری داشته و طرفداران بیشتری دارد. ال جی نیز با سابقه درخشان و پر طرفدار جزو محبوب‌ترین برندها است. کمپانی ال جی نیز در کره جنوبی واقع شده و تنها مدلی است که هنوز هم تلویزیون‌هایی مونتاژ کره را دارد.
کمپانی ال جی اولین تولیدکننده اولد ها هستند. OLED تلویزیون‌هایی بسیار باریک با قطر نهایتاً 3 میلی متر است که زیبایی بی نظیری را به وجود آورده‌اند. تلویزیون OLED از کنتراست تصویر بسیار بالا و وضوح تصویر فوق العاده کمک گرفته است. روشنایی و درخشندگی تصویر به نهایت رسیده و بیننده را به اوج کیفیت خواهد رساند.
تلویزیون‌های ال جی حتی در میان رده‌ها نیز کیفیتی فراتر از انتظار را ارائه داده‌اند. تلویزیون‌های میان رده‌ای همانند Nano80 یا UN7340 اشاره کرد. تلویزیون برند LG در سری‌های نانو از تکنولوژی NanoCell کمک می گیرند. تکنولوژی نانوسل موجب شده به جای اینکه منبع تولید نور فقط لامپ پشت پنل باشد، خود پیکسل‌ها نیز نور تولید کنند. در این شرایط سرعت انتقال و رفرش تصاویر بسیار سریع انجام می‌شود. تصاویر بدون لرزش و بسیار درخشان‌تر از قبل خواهد بود و حتی در بازی‌ها و تصاویر سریع و هیجانی نیز لرزشی در تصاویر مشاهده نمی‌کنید.
ال جی در تلویزیون‌های OLED بیشترین سطح از تکنولوژی را ایجاد کرده است. OELD ها در سال‌های قبل نیز بسیار موفق بوده‌اند اما در سال 2020 به اوج تکامل رسیده‌اند. تلویزیون OLED 2020 به راحتی گوی رقابت را از سایرین ربوده و یکه و تنها در صدر قرار گرفته است. یکی از برترین تلویزیون‌های اولد 2020 مدل LG OLED TV CX است که به عنوان نمونه در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرد. ال جی در ساخت تلویزیون اولد اینچ مدل OLED CX از پنل 4K OLED با رزولوشن 3840*2160 پیکسل بهره گرفته است. اولد ال جی مدل 2020 سری CX از فناوری 4K و HDR10 Pro و HGIG به منظور افزایش سرعت و حذف نویز تصویر کمک گرفته است. اولد 2020 ال جی سری اینچ سی ایکس از قابلیت Dolby Vision IQ و 4K Upscaler و AI Upscaling، برای تشخیص لحظه‌ای شرایط محیطی و تصاویر استفاده کرده است. تلویزیون اولد ال جی مدل LG 4K HDR OLED TV CXPVA از پردازنده‌ی به روز و نیرومند a9 Gen3 AI Processor 4K استفاده نموده است و توانسته تصاویری فراتر از انتظار را به نمایش بگذارد. به منظور افزایش هیجان کاربر ال جی از سیستم صوتی 40 وات با تکنولوژی Dolby Atmos در تلویزیون LG OLED TV CX مورد استفاده قرار گرفته است. ال جی از سیستم عامل webOS نسخه 5 با امکانات بی شمار در اولد LG CX استفاده کرده است.

    

قیمت تلویزیون اولد ال جی مدل LG OLED TV 65C9

     

نقاط قوت تلویزیون های مارک LG
  • ایجاد صدایی فراگیر و بسیار قدرتمند تر از سایر رقبا

  • استفاده از محافظ صفحه برای محافظت از پنل

  • به کارگیری فناوری NanoCell برای ایجاد تصاویر سریع و بدون لرزش

  • استفاده از تکنولوژی Dolby Vision & Dolby Atmos

  • پردازنده های قدرتمند و به روز

  • طراحی زیبا و دیزاین بی نظیر

  • سیستم عامل آسان و با کارایی بسیار

  • بهره گیری از گیرنده هایی همانند DVB-T2 و DVB-S2 در همه مدل ها

    

نقاط ضعف تلویزیون های برند ال جی
  • تصاویر کدر در تلویزیون های میان رده

  • ضخیم بودن پشت تلویزیون در میان رده ها

  • کیفیت ساخت متوسط در قیاس با سونی

  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی منو

    

بهترین تلویزیون 55 اینچ ال‌جی

   

3: سونی - SONY

معتبرترین برند تولید کننده در جهان، بدون شک سونی است. برند ژاپنی «سونی» چندین سال است که در حوزه تولید لوازم الکترونیکی فعالیت دارد و در تولید تلویزیون به اوج کیفیت و کارایی دست یافته است. سونی جزو اولین برندهای تولید تلویزیون بوده و در طول این مدت به طول عمر بالا و کیفیت ساخت بی نظیر معروف بوده است. تلویزیون‌های برند SONY در سایزهای متفاوت و با قیمت‌های متنوع به بازار عرضه شده‌اند. سونی نیز از معدود برندهایی است که توان تولید اولد را داشته و به همین دلیل طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.
سونی در مدل‌های بالا رده خود از پنل LED Full Array کمک گرفته است. فناوری LED Full Array سبب شده نور به تمامی پیکسل‌ها به میزان یکسان بتابد و تصاویری درخشان و کاملاً یکدست را مشاهده کنیم. این قابلیت‌ها سبب شده تصاویر تلویزیون‌های سونی بسیار با کیفیت‌تر از سایر رقبا به نظر برسد. همچنین استفاده از تکنولوژی‌هایی نظیر 4K X-Reality، تکنولوژی X-Motion و Dolby Vision & Dolby Atmos موجب افزایش شفافیت تصویر شده است. تمامی این قابلیت‌ها دست به دست هم داده‌اند تا بیننده تلویزیون سونی تصاویری بدون نقص و بسیار درخشان را مشاهده خواهد کرد.
یکی دیگر از قابلیت های فوق العاده تلویزیون های سونی استفاده از سیستم عامل اندروید است. سیستم عامل Android در تلویزیون های Sony موجب افزایش کارایی و راحتی بیشتر در تلویزیون هایی همانند X8500G و X8000G برای کاربر شده است. سیستم عامل اندروید امکان دانلود و نصب برنامه ها از طریق Google Play را میسر کرده و بیشترین بازدهی را خواهد داشت. البته لازم به ذکر این سیستم عامل امنیت بسیار بالایی را نیز به همراه خود خواهد داشت. تلویزیون هایی همانند X7000G از سیستم عامل Linox بهره می برند.
تلویزیون‌های سونی با پسوندهای حروف الفبا انگلیسی سال ساخت را نشان می‌دهند. در سال 2020 تلویزیون سونی با پسوند H شناخته می‌شود که در ادامه به بررسی یکی از برترین مدل‌های این سری یعنی X9500H می‌پردازیم. سونی از پنل LED Full Array در تلویزیون سونی ایکس 9500 کمک گرفته است. سونی به لطف استفاده از فرایند 4K، قادر است رزولوشن 3840*2160 پیکسل را ایجاد نموده و تصاویری با سرعت و قدرت بیش از اندازه را فراهم خواهد آورد. تلویزیون جدید سونی مدل SONY 4K TV X9500H از فناوری Ultra HD و HDR پشتیبانی نموده و می‌تواند بیشترین کیفیت و کارایی را به ثبت برساند. قابلیت‌هایی همانند Dolby Vision & Atmos و 4K X-Reality و X-Motion و همچنین پردازنده‌ی X1 بیشترین کیفیت و کارایی را برای تلویزیون Sony 4K UHD HDR TV KD-X9500H به وجود آورده است. استفاده از سیستم صوتی قدرتمند با صدایی فراگیر و همه جانبه و همچنین قابلیت Voice Zoom، رضایت کامل و کیفیت برتر را برای کاربر فراهم آورده است. تلویزیون اینچ سونی مدل X9500H از سیستم عامل اندروید با طیف وسیعی از اپلیکیشن های پیش فرض، قابلیت اتصال و اشتراک گذاری با موبایل و همچنین امنیت بسیار بالا، بهره گرفته است. سونی امکان کنترل تلویزیون Sony X950H از طریق فرمان‌های صوتی را برای کاربر فراهم آورده است.

     

قیمت تلویزیون 65 اینچ سری 2020 سونی مدل SONY 4K TV 65X9500H

     

نقاط قوت تلویزیون های برند SONY
  • طول عمر بالا و کیفیت ساخت عالی

  • استفاده از سیستم عامل Android

  • کیفیت تصویر بالا در مدل های میان رده

  • استفاده از پردازنده های با کیفیت

  • بهره گیری از تکنولوژی های منحصر به فرد و به روز 

   

نقاط ضعف تلویزیون های برند سونی
  • قیمت به مراتب بالاتر از سایر رقبا

  • طراحی نسبتا قدیمی و ساده

  • زاویه دید کم

    

لیست موجودی و قیمت تلویزیون های سونی در آف خرید

   

4: پاناسونیک - PANASONIC

«پاناسونیک» با تولید لوازم برقی با طول عمر بالا به عنوان یکی از برترین برندهای دنیا شناخته می‌شود. برند PANASONIC با بیش از 50 سال سابقه در تولید تلویزیون، نام و نشان خوبی در بازار به پا کرده است. این برند ژاپنی با تولید تلویزیون‌های بسیار با کیفیت و قیمت‌های مناسب بسیار موفق ظاهر شده و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.
تلویزیون‌های پاناسونیک با استفاده از پنل های LED بیشترین کیفیت تصویر را به وجود آورده‌اند. برند پاناسونیک به لطف استفاده از پنل های LED بیشترین کیفیت تصویر را به ارمغان آورده و از هر زاویه بیشترین کنتراست را ایجاد کرده است. تلویزیون‌های پاناسونیک طول عمر بالایی را دارند و در طولانی مدت کیفیت یکسان را ارائه خواهد داد.
پاناسونیک در ساخت تلویزیون‌های خود از سیستم عامل اندروید کمک گرفته است. سیستم عامل Android با گستردگی امکانات توان سرگرم کردن بیننده را داشته و بیشترین کارایی را خواهد داشت. سیستم عامل اندروید در تلویزیون‌های پاناسونیک بسیار تقویت شده و در قیاس با سایر رقبا بسیار کارمد تر خواهد بود. از جمله تلویزیون‌های موفق پاناسونیک می‌توان به GX636M و GX536M اشاره کرد. این محصولات با به کارگیری بیشترین کیفیت ممکن بیشترین بازدهی مثبت را ارائه خواهند داد. در ادامه به بررسی قابلیت‌های تلویزیون Panasonic GX636M به عنوان نمونه‌ای از قابلیت‌های تلویزیون پاناسونیک پرداخته‌ایم. کمپانی ژاپنی پاناسونیک از نمایشگر با رزولوشن 3840*2160 پیکسل در تلویزیون Panasonic GX636 استفاده کرده است. پاناسونیک به منظور افزایش میزان درخشانی و سرعت تصاویر از قابلیت 4K و همچنین برای افزایش کنتراست و وضوح تصویر از فناوری UHD کمک گرفته است. تلویزیون پاناسونیک مدل 636 توانایی پشتیبانی از فایل‌های HDR و HDR10 را نیز دارد. تلویزیون Panasonic 4K TV GX636M از سیستم عامل اندروید کمک گرفته است. سیستم عامل اندروید قادر است بیشترین امنیت و کارایی را برای کاربر به ارمغان بیاورد و امکان اتصال به موبایل نیز برای تلویزیون امکان پذیر می‌باشد.

  

قیمت تلویزیون 65 اینچ پاناسونیک مدل Panasonic 4K TV 65GX636M

   

نقات قوت تلویزیون های Panasonic
  • کیفیت تصویر بی نظیر

  • رنگ های کاملا طبیعی

  • کیفیت ساخت بالا و طول عمر طولانی

  • سیستم عامل Android 

   

نقاط ضعف تلویزیون های Panasonic
  • تنوع محصولات اندک

  • قیمت گذاری نامناسب

     

لیست موجودی و قیمت تلویزیون های پاناسونیک در آف خرید

    

5: فیلیپس - PHILIPS

«فیلیپس» کمپانی پر آوازه هلندی نیز در تولید تلویزیون ایفای نقش می‌کند. فیلیپس با شناخت کامل از نیازهای مصرف کننده به راحتی تلویزیون‌های بسیار با کیفیت و اعلا را تولید نموده است. کمپانی PHILIPS نیز محصولاتی بسیار با کیفیت و با طول عمر بالا را تولید می‌کند که می‌تواند هر سلیقه‌ای را کاملاً راضی نماید. طراحی زیبا و بی نظیر تلویزیون‌های فیلیپس موجب افزایش استقبال از این برند شده است.
تلویزیون فیلیپس به لطف استفاده از برترین پردازنده‌ها و پنل ها جزو برترین گزینه‌های خرید به شمار می‌رود. تلویزیون‌های فیلیپس از پردازنده P5 در تلویزیون‌های خود کمک گرفته و بیشترین سرعت و کیفیت تصویر را به وجود آورده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های منحصر به فرد تلویزیون‌های فیلیپس استفاده از فناوری Ambilight می‌باشد. فناوری ambilight با استفاده از یک ردیف LED، سبب انتشار رنگ نمایشگر بر روی دیوار شده و دامنه دید را به نهایت می‌رساند.
فیلیپس نیز همانند سونی از سیستم عامل اندروید بهره گرفته است. سیستم عامل اندروید بیشترین امکانات را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد و بیننده را کاملاً مجذوب خود خواهد کرد. تلویزیون فیلیپس با استفاده از سیستم عامل ANDROID امکان نصب برنامه را میسر کرده و بیشترین اختیارات را در اختیار بیننده قرار خواهد داد. فیلیپس نیز با معرفی مدل‌هایی نظیر PUS7304 و PUS6754 بازار مناسبی برای خود رقم زده است. در ادامه به بررسی یکی از برترین تلویزیون‌های فیلیپس مدل PUS7354 پرداخته‌ایم. فیلیپس از پنل LED با رزولوشن 3840*2160 به عنوان نمایشگر تلویزیون مدل PUS7354 بهره گرفته است. فیلیپس با استفاده از قابلیت 4K بیشترین سرعت و درخشندگی را برای تلویزیون به ارمغان آورده است. به لطف استفاده از فناوری UHD شاهد تصاویری با رنگ‌های واقعی و دقیق هستیم و زاویه دید در تلویزیون Philips 4K TV PUS7354 بسیار افزایش داشته است. این تلویزیون توانایی پشتیبانی از فایل‌های HDR و HDR10 را داشته و رنگ‌های عمیق و زنده را به نمایش خواهد گذاشت. فیلیپس از سیستم عامل اندروید نسخه‌ی 9.0 در تلویزیون PUS7354 کمک گرفته است. این سیستم عامل بیشترین امنیت، کارایی و راحتی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. تلویزیون اینچ فیلیپس مدل 7354 از پردازنده‌ی نیرومند P5 و فناوری Dolby Vision & Dolby Atmos بهره گرفته و صدا و تصویری فراتر از انتظار را ایجاد خواهد نمود.

    

قیمت تلویزیون 75 اینچ فیلیپس مدل PHILIPS 4K TV 75PUS7354

    

نقاط قوت تلویزیون های PHILIPS
  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت مناسب

  • کیفیت تصویر فراتر از انتطار

  • استفاده از فناوری Ambilight

  • بهره مندی از برترین پردازنده ها

   

نقاط ضعف تلویزیون های PHILIPS
  • قیمت گذاری نامناسب و بالا

  • قطعات نایاب

   

لیست موجودی و قیمت تلویزیون های فیلیپس در آف خرید

   

6: هایسنس - HISENSE

کمپانی چینی «هایسنس» سالیان درازی است که در تولید لوازم برقی فعالیت دارد. این برند در صنعت تولید تلویزیون نیز بسیار موفق بوده و مدل‌های متنوعی را روانه بازار کرده است. برند Hisense چند سالی نیز هست که به بازار ایران وارد شده و مدل‌های متنوعی را با قیمت‌های ایده آل در اختیار مصرف کننده قرار داده است. تلویزیون‌های هایسنس به لطف استفاده از فناوری‌های روز دنیا توان رقابت با سایر برندها را پیدا کرده و حال به جایگاه مناسبی دست یافته است.
هایسنس از فناوری‌هایی همانند DLED و ULED در تولید تلویزیون‌های خود کمک می‌گیرد. تلویزیون ULED باریک و بسیار زیبا طراحی شده‌اند و کیفیت ساخت بالایی را به ارمغان آورده است. تلویزیون هایسنس از فناوری‌هایی همانند 4K UHD با قابلیت پشتیبانی از فایل‌های HDR نیز کمک گرفته‌اند تا بتوانند بیننده را کاملاً قانع نماید.
هایسنس به منظور افزایش کیفیت و کارایی از تلویزیون‌های خود از سیستم عامل VIDAA U کمک گرفته است. سیستم عامل VIDAA U بسیار نزدیک به پلتفرم اندروید طراحی شده و کارایی بی نظیری را در اختیار مصرف کننده قرار خواهد داد. امنیت بالا و امکان اتصال به اینترنت و گوشی‌های هوشمند جزو اصلی‌ترین کارهایی است که در تلویزیون هایسنس قابل اجرا است. مدل‌هایی همانند B7100 و A6100 از جمله تلویزیون‌های محبوب هایسنس هستند که کیفیت بسیار مطلوبی را ارائه داده‌اند. در ادامه به بررسی تلویزیون حرفه‌ای هایسنس مدل B7100 برای نشان دادن تکنلوژی های هایسنس پرداخته‌ایم، با آف خرید همراه باشید. هایسنس از نمایشگر DLED با رزولوشن 3840*2160 پیکسل، در تلویزیون 55 اینچ هایسنس 55B7100 بهره گرفته است. تلویزیون Hisense 55B7100 با استفاده از فناوری 4K و UHD قادر است تصاویری بسیار درخشان و بدون لرزش را به نمایش بگذارد و در فیلم‌های سریع و هیجانی بیشترین سطح رضایت را داشته باشد. تلویزیون Hisense DLED 4K UHD TV 55B7100 توانایی پشتیبانی از فایل‌های HDR و HDR Plus را داشته و رنگ‌های بسیار غنی و بزرگنمایی شده را به نمایش خواهد گذاشت. تلویزیون ارزان قیمت هایسنس از سیستم عامل VIDAA U کمک گرفته و با استفاده از برنامه‌های پیش فرض و امکان اتصال به سایر لوازم جانبی، بیشترین سطح رضایت را برای کاربر به ارمغان آورده است.

    

قیمت تلویزیون 55 اینچ هایسنس مدل Hisense 4K TV 55B7100

    

نقات قوت تلویزیون های HISENSE
  • کیفیت تصویر قابل قبول

  • دستیار صوتی گوگل

  • سیستم عامل مناسب

  • قیمت ایده آل

   

نقاط ضعف تلویزیون های Hisense
  • زاویه دید نامناسب

  • رنگ های غیر طبیعی

  • امکانات محدود در قیاس با رقبا

   

لیست موجودی و قیمت تلویزیون های هایسنس در آف خرید

   

7: شارپ - SHARP

برند «شارپ» با سابقه طولانی و حضور موفق در بازار ایران، نامی آشنا است. شارپ نیز همانند رقبای خود چندین سال است که در تولید تلویزیون فعالیت دارد. تلویزیون‌های شارپ همیشه از کیفیت معقول و مناسب بر خوردار بوده‌اند و طرفداران مخصوص به خود را دارند. شارپ با بهره گیری از تجربیات خود و تولید تلویزیون‌هایی با کیفیت فوق العاده توانسته همیشه در صف اول خرید و در گزینه‌های اولیه خرید جای بگیرد.
تلویزیون‌های برند SHARP تنوع مناسبی دارد و هر نوع سلیقه و یا میزان بودجه‌ای را پوشش می‌دهد. در طول چند سال گذشته شارپ با ایجاد مدل‌های بیشتر با کیفیت مناسب‌تر موفق شد، بار دیگر خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. تلویزیون‌های شارپ با استفاده از سیستم عامل اندروید، بیشترین کیفیت و کارایی را فراهم آورده است. سیستم عامل Android موجب دسترسی کاربر به دنیای بی کران اینترنت شده و بیشترین بازدهی را خواهد داشت.
تلویزیون‌های شارپ از فناوری‌های مختص به خود برای جذب مشتری بهره گرفته است. مهم‌ترین قابلیت تلویزیون‌های رده بالای شارپ استفاده از AQUOS می‌باشد. این قابلیت سبب شده پیکسل‌ها به جای تولید سه رنگ، چهار رنگ تولید نماید. این ترکیب رنگ‌ها موجب افزایش کنتراست شده و رنگ‌های بسیار قدرتمندی را فراهم آورده است. از مهمترین تلویزیون‌های شارپ می‌توان به BK1X و AK1X اشاره کرد که تصاویر بی نظیری را رقم خواهند زد. در ادامه به بررسی تلویزیون حرفه‌ای شارپ مدل BK1X پرداخته‌ایم تا با ارزش خرید و توانایی‌های این تلویزیون‌ها پی ببرید. شارپ از نمایشگر LED با قابلیت فورکا و یا رزولوشن 3840*2160 پیکسل در تلویزیون SHARP BK1X کمک گرفته است. این تلویزیون از فناوری UHD و Wide Colour به منظور افزایش کنتراست و وضوح تصویر کمک گرفته است. شارپ از سیستم صوتی هوشمند elixe persim استفاده نموده و توانایی پشتیبانی از فایل‌های HDR و HDR10 را نیز به کاربر بخشیده است. ورودی‌های متفاوت HDMI و USB به کاربر امکان داده بیشترین دسترسی را به تلویزیون SHARP 4K UHD TV BK1X داشته باشد. شارپ از سیستم عامل اندروید با امکان اتصال به موبایل و قابلیت وب گردی در تلویزیون ارزان قیمت شارپ مدل SHARP 4K UHD HDR Android TV 4TCBK1x بهره گرفته است.

   

قیمت تلویزیون 60 اینچ شارپ مدل SHARP 4K TV 4TC60BK1X

   

نقاط قوت تلویزیون های SHARP
  • بهره گیری از فناوری AQUOS 

  • استفاده از سیستم عامل اندروید

  • کیفیت ساخت مناسب

نقاط ضعف تلویزیون های SHARP
  • بازار فروش نامناسب

  • قطعات نایاب

  • طراحی ساده و قدیمی

    

لیست موجودی و قیمت تلویزیون های شارپ در فروشگاه آف خرید

    

8: شیائومی - XIAOMI

«شیائومی» یک شرکت نوپا و تازه تأسیس است، که در کمترین زمان به محبوبیت بسیار چشمگیری رسیده است. شیائومی در تولید لوازم الکترونیکی بسیار موفق بوده و به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است. شیائومی در تولید گوشی موبایل فوق العاده عمل کرد و اکنون به یکی از برترین گزینه‌های خرید تبدیل شده است. حال شیائومی به تولید تلویزیون نیز پرداخته است و تلویزیون‌هایی با کیفیت و امکانات بسیار را تولید نموده است. شیائومی از ظاهر بسیار زیبا و قابلیت‌های چشمگیر کمک گرفته تا در بازار طرفداران خود را راضی نماید.
تلویزیون‌های Xiaomi در سایزهای متفاوت به بازار معرفی شده و هر نوع نیازی را کاملاً برطرف خواهد کرد. قیمت تلویزیون‌های شیائومی بسیار ایده آل و مناسب بوده و کیفیتی بسیار مناسب را به نمایش خواهد گذاشت. تلویزیون شیائومی با استفاده از پنل های LED تصاویری درخشان و سریع را به نمایش گذاشته و از هر زاویه تصویری کامل و دقیق را ایجاد خواهد کرد.
شیائومی در ساخت تلویزیون‌های خود از سیستم عامل اندروید کمک گرفته است. تلویزیون شیائومی به لطف استفاده از سیستم عامل Android بیشترین امکانات و قابلیت‌ها را در اختیار کاربر قرار داده و بیننده را کاملاً سرگرم خواهد کرد. تلویزیون‌های بسیار باکیفیت شیائومی با استفاده از سیستم عامل اندروید، محیطی بسیار ساده و شیک را به وجود آورده و دسترسی را بسیار آسان نموده است. با به کارگیری تلویزیون شیاومی مدل Xiaomi 4S فناوری‌های روز دنیا توانسته تصاویر و امکانات قابل ملاحظه‌ای را ایجاد نماید و هر منتقدی را انگشت به دهان نماید. برای درک بهتر از کیفیت تلویزیون شیائومی تلویزیون 4S را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا با این محصول بیشتر آشنا شوید. شیائومی در تلویزیون M5 4S از پنل LED با رزولوشن 3840*2160 پیکسل کمک گرفته است. قابلیت 4K به وسیله فناوری HDR تقویت شده و تصاویری به مراتب با کیفیت‌تر از رقبا را به نمایش خواهد گذاشت. شیائومی از پردازنده قدرتمند و حافظه رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 8 گیگابایت برای افزایش کارایی بهره گرفته است. شیائومی به منظور افزایش رضایت مندی مصرف کننده از ورودی‌های متنوع HDMI و USB و همچنین سیستم عامل اندروید استفاده کرده است.

   

قیمت تلویزیون 55 اینچ شیائومی مدل Xiaomi 4K Android TV Mi TV 55 4S

   

نقاط قوت تلویزیون های XIAOMI
  • قیمت مناسب

  • کیفیت ایده آل

  • طراحی زیبا

  • سیستم عامل اندروید

  • صدای فراگیر و قوی

    

نقاط ضعف تلویزیون های XIAOMI
  • عدم استفاده از محافظ صفحه

  • عدم تنوع محصولات

  • قطعات نایاب

    

لیست موجودی و قیمت تلویزیون های شیائومی در آف خرید

    

     

حال با شناخت کلی از این برندها می‌توان تصمیم معقول‌تری در مورد خرید تلویزیون داشت. برندهای ال جی و سامسونگ و سونی بدون شک اصلی‌ترین گزینه‌های خرید هستن و بدون شک از تمامی مدل‌ها فروش بیشتری دارند. امکان تعمیر و دست یابی به قطعات جانبی این برندها بسیار راحت‌تر انجام شده و بدون شک ارزش خرید بیشتری دارند. تلویزیون‌های ال جی، سامسونگ و سونی از لحاظ فروش در ایران موقعیت بسیار مناسبی دارند و زوم اصلی بر روی این موارد انجام می‌شود.
شما قادر هستید علاوه بر مطالعه این مقاله و رسیدن به تصمیم درست، با کارشناسان فروشگاه اینترنتی آف خرید نیز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید. این فروشگاه از کادری بسیار مجرب با بیش از 8 سال سابقه در فروش لوازم صوتی و تصویری توانایی ارائه مشاوره خرید به بهترین نحو ممکن و همچنین پیشنهاد بهترین گزینه‌ها را خواهند داشت. به این ترتیب شما می‌توانید به تصمیمی کاملاً درست دست پیدا کنید و مشکلی در مراحل خرید نداشته باشید.

   

ابر کارخانه‌های تولید تلویزیون در جهان یعنی ال جی، سامسونگ و سونی همه نیازهای شما را کاملاً برطرف خواهد کرد. البته این مدل‌ها نیز ایراداتی دارند و کامل نیستند. به طور مثال بسیاری از سایزها و امکاناتی را که آل جی دارد، سامسونگ و سونی ندارند، و یا بر عکس.

    

در ادامه قصد داریم تمامی این برندها را در ویژگی ها و قابلیت های متفاوت مقایسه کنیم تا شما به خرید بهتری دسترسی داشته باشید.

    

این مقایسه ها بر اساس موارد زیر انجام می شود:

   

  1. بر اساس طراحی و ظاهر

  2. بر اساس قیمت

  3. بر اساس طول عمر 

  4. بر اساس کیفیت تصویر

  5. بر اساس کیفیت صدا

  6. بر اساس راحتی سیستم عامل

  7. بر اساس لوازم جانبی و کارایی ها

  8. بر اساس رضایت مندی مشتری

     

 

جایگاه برترین برندها بر اساس طراحی و دیزان ظاهری

  

جایگاه

برند

  اول

ال جی

 دوم

سامسونگ

 سوم

فیلیپس

 چهارم

شیائومی

 پنجم

سونی 

 ششم

پاناسونیک

 هفتم

هایسنس

هشتم

شارپ

    
    
جایگاه برترین برندها بر اساس قیمت گذاری
     

جایگاه

برند

اول

شیائومی

دوم

ال جی

سوم

هایسنس

چهارم

سامسونگ

پنجم

شارپ

ششم

فیلیپس

هفتم

سونی

هشتم

پاناسونیک

    

     

جایگاه برترین برندها بر اساس طول عمر مفید

    

    

جایگاه

برند

اول

سونی

دوم

ال جی

سوم

سامسونگ

 چهارم

فیلیپس

پنجم

شارپ

ششم

پاناسونیک

هفتم

شیائومی

هشتم

هایسنس

    

     

جایگاه برترین برندها بر اساس کیفیت تصویر

      

جایگاه

برند

اول

سونی

دوم

فیلیپس

سوم

سامسونگ

چهارم

ال جی

پنجم

پاناسونیک

ششم

شیائومی

هفتم

شارپ

هشتم

هایسنس

    

جایگاه برترین برندها بر اساس کیفیت صدا

    

جایگاه

برند

 اول

ال جی

 دوم

سونی

 سوم

شیائومی

 چهارم

سامسونگ

پنجم

فیلیپس

ششم

پاناسونیک

هفتم

هایسنس

هشتم

شارپ

     

جایگاه برترین برندها بر اساس راحتی سیستم عامل

    

جایگاه

برند

اول

ال جی

دوم

پاناسونیک

سوم

سونی

چهارم

فیلیپس

پنجم

سامسونگ

ششم

شیائومی

هفتم

هایسنس

هشتم

شارپ

      

جایگاه برترین برندها بر اساس لوازم جانبی و کارایی

     

جایگاه

برند

اول

ال جی

دوم

سامسونگ

سوم

سونی

چهارم

فیلیپس

پنجم

پاناسونیک

ششم

هایسنس

هفتم

شیائومی

هشتم

شارپ

    

جایگاه بهترین برند ها از دید مصرف کننده

  

در این بخش می‌خواهیم از نظرات مشتریان آف خرید و جمع بندی آن با نظرات مصرف کننده‌های جهانی در خصوص برندهای متفاوت برای انتخاب برند محبوب استفاده کنیم. برندهای متفاوت در سطح جهان طرفداران و علاقه مندان متعدد بسیاری را دارد و تعصب بسیاری را نسبت به این برندها دارند. سطح رضایت مندی مصرف کننده‌ها در این جدول جای گرفته و به تاکید کمک شایانی به انتخاب بهتر خواهد کرد.

   

جایگاه

برند

اول

ال جی

دوم

سامسونگ

سوم

سونی

چهارم

فیلیپس

پنجم

پاناسونیک

ششم

شیائومی

هفتم

هایسنس

  هشتم

شارپ

     

موارد دیگری که قبل از خرید تلویزیون باید به آن توجه داشته باشید:

  1. اگر به دنبال استفاده از تلویزیون به صورت حرفه‌ای و علاقه مند به دنیای اینترنت و بازی هستید، بهترین گزینه برای خرید تلویزیون «ال جی» است.

  2. اگر هزینه برای شما مطرح نیست و طول عمر بالا را می‌خواهید، بهترین گزینه برای شما تلویزیون‌های «سونی» است. 

  3. اگر تلویزیونی با رنگ‌های قوی و بزرگنمایی شده مد نظر شما است، «سامسونگ» بهترین گزینه است. 

  4. اگر قصد خرید تلویزیون با قیمت پایین و کیفیت مناسب را دارید، «شیائومی» گزینه مناسبی است. 

     

لیست قیمت تلویزیون ال جی در بانه

  به‌روز رسانی در تاریخ 1400/10/20   

   

مدل

قیمت

خرید

LG 43LM6370

9.850.000

خرید

LG 43UP7550

11.100.000

خرید

LG 50UP7750

14.750.000

خرید

 LG 55UP7750

16.900.000

خرید

 LG 55UN8060

18.300.000

خرید

LG 55NANO86

22.450.000

خرید

 LG 55Nano80

20.750.000

خرید

LG 65OLEDC1

51.400.000

خرید

LG 65NANO86

32.300.000

خرید

      

لیست قیمت تلویزیون سامسونگ در بانه

   به‌روز رسانی در تاریخ 1400/10/20   

   

مدل

 قیمت

خرید

Sam 43T5300

8.800.000

خرید

Sam 50AU7000

11.750.000

خرید

Sam 50AU8000

14.200.000

خرید

Sam 55TU8300

17.600.000

خرید

Sam 55AU8000

18.000.000

خرید

Sam 55AU9000

13.920.000

خرید

Sam 55Q60A

14.950.000

خرید

Sam 55Q70A

22.950.000

خرید

Sam 65Q70T

34.500.000

خرید

       
   
لیست قیمت تلویزیون سونی در بانه
     به‌روز رسانی در تاریخ 1400/10/20
   
    

مدل

قیمت

خرید

SONY 49X8000H

18.600.000

خرید

SONY 49X7500H

17.650.000

خرید

SONY 55X80J

16.800.000

خرید

SONY 55X7500H

18.300.000

خرید

SONY 55X8500J

24.700.000

خرید

SONY 55X90J

28.900.000

خرید

SONY 65X85J

31.800.000

خرید

SONY 65X9000H

36.700.000

خرید

SONY 65X9500H

37.700.000

خرید

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

خانه

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود / ثبت نام