تلویزیون سونی 55X9500J

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش توسط 3777

تلویزیون سونی SONY 55X9500J بهترین تلویزیون سونی در سال 2021

    

برند سونی معروف‌ترین برند تولید لوازم دیجیتال در تمام دنیا است. برند SONY ژاپن هرساله بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات نوین خود را روانه بازار کرده و همیشه بیشترین طرفدار را به خود جلب می‌کند. در سال 2021 نیز سونی از جدیدترین تلویزیون خود پرده برداشت و بار دیگر توانست تمام عاشقان دنیای دیجیتال را به خود دلگرم نماید. سونی از حروف انگلیسی برای نمایش دادن سال ساخت تلویزیون‌های خود کمک می‌گیرد. سونی از پسوند H در سال 2020 و در سال 2021 از پسوند J کمک گرفته است. کمپانی سونی در سال 2020 میلادی از بهترین تلویزیون سونی X9500H و یا تلویزیون سونی X9000H پرده برداشت. اما در سال 2021 با به‌روزرسانی این تلویزیون‌ها توانست نمونه‌های جذاب دیگری را تولید نماید. جدیدترین تلویزیون سونی در سال 2021 مدل SONY X9500J، تلویزیون ارزان‌قیمت SONY X9000J ازجمله تلویزیون‌های باکیفیت سونی هستند. در سال 2020 تلویزیون سونی مدل X9500H جزو برترین تلویزیون‌ها شناخته می‌شد و حال به بررسی نسل جدید تلویزیون X9500J پرداخته‌ایم.

   

نمایشگر تلویزیون سونی 55X9500J

   

نمکایشگر تلویزیون 55 اینچ سونی X9500J

     

سونی به تولید محصولات دیجیتالی بادوام و با طول عمر بالا معروف است. این مهم به دلیل استفاده از نمایشگر باکیفیت و فراتر از انتظار است. نمایشگر تلویزیون مهم‌ترین معیار برای خرید آن است. نمایشگر تلویزیون امکان ایجاد تصاویر را بر عهده می‌گیرند و کیفیتی مطلوب را به نمایش می‌گذارند.

سونی همانند سال 2020 از نمایشگر LED در ساخت تلویزیون SONY 55X9500J بهره گرفته است. نمایشگر LED در طول چند سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته و امکان ایجاد تصاویری درخشان و سریع را میسر می‌سازد. نمایشگر آل ای دی با ایجاد رنگ‌های غنی و بزرگنمایی شده، توانسته تصاویری بسیار دقیق و باکیفیت را به نمایش بگذارد.

    

SONY 55X95J

   

شرکت سونی در ساخت بالاترین تلویزیون سری X از نمایشگر Direct FullArray استفاده کرده است. تلویزیون رده‌بالای سونی مدل SONY 4K TV 55X9500J با استفاده از فناوری Direct FullArray، تصاویری درخشان و فراتر از انتظار را به ثبت خواهد. فناوری Direct FullArray برخلاف سایر تلویزیون‌های قدیمی از پنل نمایشگر با بیشترین تعداد بک لایت بهره گرفته است. در این فناوری تمام قسمت‌های نمایشگر، حتی حاشیه‌ها و گوشه‌ها، از بک لایت بهره‌مند شده‌اند. Direct FullArray با گسترده کردن و افزایش تعداد بک لایت، تصاویری سریع و درخشان با بهترین رنگ‌ها را به اجرا خواهد گذاشت. افزایش تعداد بک‌لایت‌ها سبب شده، انتقال سرعت نور و تصویر به نهایت خود برسد و کاربر همیشه و در هر لحظه، تصاویری دقیق و باکیفیت را مشاهده نماید.

   

نمایشگر Direct FullArray در تلویزیون سونی

    

جدیدترین تلویزیون سونی در سال 2021 مدل X9500J از فناوری 4K بهره گرفته است. فورکا به معنی 4 برابر بیشتر است. چهار برابر پیکسل بیشتر به نسبت تلویزیون‌های FullHD، سبب شده کاربر تصاویری با سرعت 4 برابر بیشتر را مشاهده نماید. به هر اندازه که تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشند، سرعت انتقال تصویر در میان آنها بیشتر خواهد شد. تعداد پیکسل‌ها و یا رزولوشن تلویزیون SONY 55X9500J برابر 2160*3840 پیکسل است. این فرایند به معنی بیش از 8 میلیون پیکسل در نمایشگر است که موجب شده، تصاویر تلویزیون کاملاً روان، بدون لرزش و سریع را به نمایش خواهد گذاشت.

تکنولوژی HDR یکی دیگر از قابلیت‌های نمایشگر حرفه‌ای سونی است. تلویزیون سونی مدل SONY 55X9500j از جدیدترین نسل فناوری HDR بهره گرفته است. فناوری HDR10 Pro و HLG امکان افزایش دامنه دینامیکی رنگ‌ها را میسر ساخته است. این قابلیت‌ها موجب گشته رنگ تصاویر به اوج قدرت و کارایی برسد و کاربر تصاویری دقیق و بسیار زیبا را مشاهده نماید. افزایش دامنه دینامیکی رنگ‌ها، موجب شده کاربر تصاویری با رنگ‌های بی‌نظیر و بدون نویز را به همراه خواهد داشت.

     

جدیدترین تلویزیون سونی در سال 2021

    

یکی دیگر از گزینه‌هایی که موجب افزایش کیفیت تلویزیون SONY 4K TV 55X9500J شده است، فناوری Dolby Vision است. سونی نیز همانند آل جی از فناوری Dolby Vision بهره گرفته است. این قابلیت با افزایش کنتراست تصویر و حذف نویز تصاویر سبب شده، کاربر با تصاویری بسیار درخشان و یکدست مواجه باشد و از کارایی تلویزیون به حیرت بیاید.

      

فناوری BRAVIA XR در تلویزیون جدید سونی

    

SONY BRAVIA XR

    

امسال سونی در نمایشگاه CES برنده جایزه نوآوری شد. جایزه نوآوری برای استفاده اولین بار از تکنولوژی هوش شناختی بود. هوش شناختی با الهام از الگوریتم‌های مغز انسان فعالیت می‌کند. مغز انسان برای هر تصویری کنتراست و میزان رنگ متغیری را تشخیص می‌دهد و آنها را به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل می‌نماید. با پردازش تصاویر در مغز انسان و حذف نویز و افزایش کنتراست، تصاویر چشم انسان، اوج کیفیت را مشاهده خواهد کرد. سونی در سال 2021 با ایجاد پردازنده‌ای که دقیقاً همانند مغز انسان تصاویر را مورد بررسی قرار می‌دهد و با پردازش لحظه‌ای رنگ، کنتراست، وضوح و حرکت تصویر، تصاویری فراتر از انتظار را به ثبت خواهد رساند. به منظور آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله، فناوری BRAVIA XR در جدیدترین تلویزیون سونی را مطالعه بفرمایید.

    

     

نمایشگاه CES

     

سونی به‌منظور افزایش کیفیت تصویر از پردازنده Cognitive Processor XR کمک گرفته است. این پردازنده از 4 هسته نیروند بهره گرفته است که می‌تواند کارایی به‌مراتب بالاتری را به ثبت برساند و قطعاً خواهد توانست هر کاربری را کاملاً راضی نماید. این پردازنده که به پردازنده هوش شناختی نیز معروف است، توانسته تصاویری بسیار باکیفیت و اعلا را به نمایش بگذارد.

    

XR Color

اولین موردی که پردازنده Cognitive Processor XR بر آن تأثیر می‌گذارد، رنگ تصاویر است. میزان رنگ و طبیعی بودن رنگ در تصاویر، مهم‌ترین عامل در ایجاد تصاویر باکیفیت است. کاربر غافل از هر معیار دیگری تنها رنگ تصاویر را مشاهده می‌کند و با توجه به آن تصمیم برای خرید را قطعی می‌کند.

   

فناوری XR Color در تلویزیون سونی

    

تلویزیون سونی 55X9500J از فناوری XR Color به‌منظور ایجاد رنگ‌های غنی‌تر استفاده کرده است. پردازنده Cognitive Processor XR امکان پردازش رنگ‌های متفاوت را برعهده‌گرفته و با حذف طول‌موج‌های ضعیف، رنگ‌هایی غنی را ایجاد خواهد کرد. شناسایی رنگ‌های ضعیف و جایگزین کردن آن بارنگ‌های غنی و قدرتمند، توانسته تصاویری به‌مراتب باکیفیت‌تر از قبل را ایجاد کند. تکنولوژی XR Color رنگ‌هایی را مطابق با چشم‌های انسان فراهم ساخته و قطعاً می‌تواند کارایی بی‌نظیری را فراهم نماید.

    

XR Contrast

یکی دیگر از عوامل مهم در ایجاد تصاویر باکیفیت، کنتراست بالا است. کنتراست، وضوح و پویایی تصاویر را مورد تغییر قرار می‌دهد. هر نمایشگری که قادر باشد، رنگ‌های مشکی و سفید را با درخشندگی بیشتری به نمایش بگذارد، نوید نمایشگری با کنتراست را خواهد داد. سونی نیز در تولید برترین تلویزیون 2021 خود از فناوری XR Contrast بهره گرفته است.

فناوری XR Contrast در تلویزیون Sony 55X9500J

     

تکنولوژی XR Contrast Booster 10 موجب افزایش بی‌نظیر کنتراست تصویر خواهد شد. این قابلیت با افزایش عمق رنگ‌ها و کاهش نویز تصاویر سبب شده، کاربر با تصاویری با تضاد رنگ مشکی و سفید همراه باشد و تصاویری واقعی‌تر را تجربه نماید. دیگر در تلویزیون 55 اینچ سونی 2021 مدل 55X9500J رنگ مشکی نزدیک به خاکستری نیست و کاربر تصاویری با بیشترین دامنه رنگ را مشاهده خواهد کرد.

   

XR Clarity

وضوح تصویر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خاص یک نمایشگر خوب است. سونی سال‌های گذشته نشان داد که در تولید تلویزیون‌های باکیفیت و خارق‌العاده بسیار توانمند است. اما در سال 2021 به‌طور کامل این موفقیت‌ها را تکمیل کرد و یکی از برترین تلویزیون‌های دنیا را روانه بازار کرد.

    

وضوح بیشتر در تلویزیون سونی با فناوری XR Clarity

     

سونی با استفاده از قابلیت BRAVIA XR بسیاری از قابلیت‌های تلویزیون را تحت تأثیر خود قرار داد. تلویزیون‌های 4K به‌تنهایی قادر به ایجاد تصاویری با وضوح بسیار بالا و نیاز به تکنولوژی‌های دیگری نیز دارند. تلویزیون 55 اینچ سونی مدل SONY 4K TV 55X9500J به‌منظور بهبود تصاویر خروجی از فناوری XR Clarity بهره گرفته است. این تکنولوژی با حذف نویز و افزایش وضوح تصویر، بیشترین کارایی را به ثبت رسانده است. بهترین تلویزیون سونی در سال 2021 مدل X9500J همچنین با استفاده از فناوری XR 4K Upscaling بیشترین وضوح، حرکات بدون لرزش و رنگ‌هایی شفاف را به نمایش خواهد گذاشت.

     

XR Motion

در هنگام بازی کردن و یا مشاهده بازی‌های سریع، امکان دارد لرزشی در تصاویر تلویزیون‌های قدیمی احساس کنید. این لرزش تصویر سبب شده، کاربر از نگاه کردن به تلویزیون خسته شده و احساس رضایت نداشته باشد. اما سونی لرزش تصویر و یا هنگ تصویر را برای همیشه به خاطره بدل کرد.

     

بهترین تلویزیون سونی در سال 2021

    

سونی در ساخت جدیدترین تلویزیون 55 اینچ 55X9500J از قابلیت XR Motion Clarity بهره گرفته است. در این فرایند سرعت رفرش تصویر به بالاترین حد خود رسیده و کاربر تصاویری دقیق و بسیار روان را مشاهده خواهد کرد. این قابلیت در تماشای برنامه‌های ورزشی سریع و همچنین بازی، بیشترین کارایی را از خود نشان خواهد داد.

   

تصویری کامل از هر زاویه

تلویزیون‌های قدیمی همیشه از روبه‌رو تصویری کامل را به نمایش می‌گذاشتند. اگر از زاویه‌ها به تلویزیون نگاه می‌کردید، تصاویری ضعیف و بی‌کیفیت را مشاهده می‌کردید. سونی در ایجاد تصاویری باکیفیت از هر زاویه درگذشته و حال نیز، موفق ظاهرشده و کاربر را کاملاً راضی کرده است. در سال 2020 نیز سونی با استفاده از تکنولوژی X-Wide Angel تصاویری کامل از زاویه‌ها را ایجاد می‌کرد.

   

بهترین تلویزیون سونی مدل SONY X9500J

     

اما سونی در سال 2021 و در بهترین تلویزیون خود یعنی SONY BRAVIA XR 4K TV 55X9500j این تکنولوژی را بهبود بخشید. سونی با استفاده از فناوری X-Anti Reflection توانست از هر زاویه تصاویری بسیار درخشان و سریع را به نمایش بگذارد. این تکنولوژی از بازتاب نور در تلویزیون جلوگیری کرده و تصاویری کامل و با جزییات بسیار را از هر زاویه به ثبت خواهد رساند. سونی با استفاده از این فرایند قادر است، تصاویر را به‌صورت کامل و با جزییات بسیار زیاد از هر زاویه به نمایش بگذارد.

    

صدای فراگیر و غنی در تلویزیون جدید سونی

تلویزیون علاوه بر نمایشگر، به سیستم صوتی نیرومند نیز نیازمند است. سیستم صوتی موجب ایجاد هیجان و افزایش کارایی تلویزیون خواهد شد و تجربه‌ای تکرار نشدنی را به همراه خواهد داشت. هماهنگی صدا و تصویر و همچنین کارایی سیستم صوتی بیشترین تأثیر در رضایت کاربر را خواهد داشت.

    

برترین تلویزیون سونی در سال 2021

    

سونی همیشه نگاه ویژه به سیستم صوتی تلویزیون‌های خود داشته است. از مهم‌ترین اقدامات سونی در بهترین تلویزیون 55 اینچ سونی می‌توان به سیستم صوتی باکیفیت آن اشاره کرد. سونی به‌منظور افزایش کارایی این سیستم صوتی از 2 اسپیکر باقدرت خروجی مجموعاً 40 وات کمک گرفته است.

تلویزیون سونی 2021 مدل SONY 55X9500J با استفاده از فناوری XR Sound، صدایی غنی و فراتر از انتظار را به ثبت خواهد رساند. فناوری XR Sound با پردازش و تجزیه‌وتحلیل فرکانس‌های صدا، صدایی بسیار باکیفیت، بدون نویز و فراگیر را رقم خواهد زد. این تکنولوژی به‌وسیله XR Sound Position تقویت‌شده است. این فناوری امکان تشخیص منبع صدا را به کاربر خواهد بخشید. مغز انسان هنگام شنیدن صدا، قابلیت تشخیص منبع صوتی و میزان صدا را دارد. این تکنولوژی نیز دقیقاً با همین مکانیزم فعالیت داشته و با ایجاد منبع صوتی متفاوت سبب شده، کاربر صدا را از زوایای متفاوت احساس کند و کارایی فوق‌العاده‌ای را از تلویزیون تجربه نماید.

    

تلویزیون سونی 2021 مدل SONY XR BRAVIA TV 55X9500J

    

یکی دیگر از قابلیت‌های بی‌نظیر تلویزیون سونی مدل SONY 55X95J استفاده از XR Surround است. شنیدن صدای تلویزیون از هر طرف و به‌صورت سه بعدی یکی از خواسته‌های هر بیننده است. سونی با استفاده از فناوری XR Surround توانسته صدایی بسیار باکیفیت و کاملاً سه بعدی آر ایجاد نماید. این امر سبب شده، صدا در هر نقطه از منزل کاملاً فراگیر و غنی باشد و کاربر صدایی به‌مراتب بهتر از سایر تلویزیون‌ها را دریافت نماید.

به‌منظور افزایش وضوح صدا و حذف نویز سونی در جدیدترین تلویزیون 2021 خود از فناوری Voice Zoom 2 بهره گرفته است. در سال 2020 سونی با استفاده از Voice Zoom، صدایی غنی و بسیار فراگیر را به ارمغان آورد و همه بیننده‌ها را مجذوب خود کرد. حال در سال 2021 به‌طور کامل این فناوری به‌روز شده و بانام Voice Zoom 2 پا به میدان رقابت گذاشته است. این فناوری با حذف نویز صدا و تقویت کیفیت، صدایی رسا، دقیق و بدون نویز را فراهم ساخته است که می‌تواند در هنگام بازی و یا فیلم‌های هیجانی، بیشترین بازدهی را داشته باشد و کاربر را شگفت‌زده نماید.

    

تلویزیون سونی 55 اینچ با صدایی فراگیر

    

طراحی زیبا و مدرن تلویزیون جدید سونی X9500J

زیبایی یک تلویزیون، اصلی‌ترین گزینه برای خرید آن است. زیبایی تلویزیون و ساختار آن تأثیر به سزایی در خرید آن خواهد داشت. سونی همواره تلاش کرده، طراحی تلویزیون را به بهترین نحو ممکن انجام دهد و بتواند هر نوع سلیقه‌ای را کاملاً راضی نماید. در ساخت جدیدترین تلویزیون 2021 سونی مدل SONY 4K XR BARVIA TV 55X9500J شاهد استفاده از نمایشگری بدون حاشیه در نمای جلو هستیم. عدم استفاده از حاشیه سبب شده، کاربر با نمایشگری بزرگ و باکیفیت همراه باشد و تصاویری جذاب و با جزییات بسیار را مشاهده نماید. این تلویزیون از چهار طرف کاملاً بدون حاشیه است و به دلیل طراحی مدرن و زیبا، به‌راحتی با سایر لوازم منزل هماهنگ شده و قطعاً می‌تواند زیبایی منزل شمارا دو چندان کند.

     

طراحی تلویزیون SONY XBRAVIA XR 55X9500J

     

سونی در ساخت تلویزیون X9500J از پایه‌های دو طرفه بهره گرفته است. پایه‌های دو طرفه علاوه برافزایش زیبایی تلویزیون به‌طور کامل وزن تلویزیون را تحمل کرده و بیشترین تعادل را برای تلویزیون به ارمغان خواهد آورد. تلویزیون سونی همیشه به نوآوری و ایجاد کارهای جدید شهرت داشته است و هرساله از قابلیت‌های جدیدی استفاده می‌کند. یکی از جدیدترین قابلیت‌های که سونی در تلویزیون جدید خود از آن پرده برداشت، امکان تغییر حالت پایه‌ها است. کاربر با توجه به نیاز خود و یا استفاده از ساندبار قادر است پایه‌های تلویزیون را در سه حالت تغییر دهد.

    

تلویزیون 2021 سونی مدل SONY 55X9500J

     

قاب پشتی تلویزیون سونی مدل SONY X9500J بسیار باریک طراحی‌شده است. این قاب باریک سبب شده هنگام اتصال به دیوار، کمترین فاصله با دیوار را داشته باشد و همانند یک قاب عکاسی خواهد درخشید. این قاب پشتی ورودی‌های متفاوتی از USB و HDMI را در خود جای‌داده و دسترسی را برای کاربر بسیار راحت‌تر از قبل کرده است. تلویزیون 55 اینچ سونی مدل X9500J تمام سیم‌های ورودی را در محفظه‌ای قرار داده تا مانع از بی‌نظمی پشت تلویزیون شود.

     

جدیدترین تلویزیون سونی با سیستم عامل اندروید

بیشتر تلویزیون‌های امروزی از سیستم عامل بهره می‌گیرند. سیستم‌عامل دسترسی کاربر به دنیای مجازی را به نهایت خود خواهد رساند. سونی نیز در تمامی تلویزیون‌های خود از سیستم عامل بهره می‌گیرد و به‌اصطلاح هوشمند هستند. در تلویزیون‌های رده‌بالای سونی شاهد استفاده از سیستم عامل اندروید هستیم. سیستم عامل اندروید بسیار ساده‌تر از سایر سیستم‌عامل‌ها است و بیشترین کارایی را به کاربر خواهد بخشید.

      

سیستم عامل اندروید در تلویزیون سونی

     

بهترین تلویزیون 2021 سونی نیز از سیستم‌عامل اندروید بهره گرفته است. سیستم عامل Android در تلویزیون 55 اینچ سونی مدل SONY X9500J بیشترین کارایی را در زیباترین قالب به کاربر هدیه خواهد کرد. تلویزیون هوشمند سونی برنامه‌های زیادی آر به صورت پیش‌فرض در خود جای داده است. این برنامه‌ها سطح دسترسی کاربر را به نهایت خود خواهد رساند و قطعاً می‌تواند هر کاربری را کاملاً راضی خواهد کرد. همچنین Google Play بر روی تلویزیون نصب بوده و کاربر امکان نصب برنامه‌های متفاوت را خواهد داشت. همچنین امکان اتصال به گوشی و سایر لوازم دیجیتال نیز از طریق این تلویزیون میسر است.

    

جدیدترین تلویزیون سونی مدل SONY 55X9500J

    

جدیدترین تلویزیون 2021 سونی مدل SONY X95j به Google TV نیز معروف است. این تلویزیون با استفاده از دستیار هوشمند گوگل امکان انجام فعالیت‌های متفاوت را میسر می‌سازد. کاربر با به زبان آوردن Hey Google قادر است، تمامی فعالیت‌های تلویزیون را کاملاً راضی نماید. در این صورت گوگل تمامی دستورهای کاربر را به مرحله اجرا گذاشته و کاربر را کاملاً راضی خواهد کرد. تلویزیون Sony Google TV 55X9500J با استفاده از این قابلیت امکان ایجاد شبکه‌ای بین تمامی وسایل دیجیتال منزل را فراهم ساخته و به راحتی امکان کنترل کردن تمامی این وسایل را خواهد داشت.

   

SONY Android TV 55X9500J

  

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

خانه

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود / ثبت نام