کارت گرافیک و استخراج اتریوم

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش توسط 9698

کارت گرافیک جهت ماینینگ اتریوم

    

این روزها «رمز ارز یا ارز دیجیتال» بحث داغ ایران شده. مدتیه هر جایی که میریم در مورد رمز ارز و استخراج آن، بحث و جدال است و فکر همه رو به خودش درگیر کرده است. هر کسی در مورد ارز دیجیتال نظر خودش رو میگه و انتظار داره منم باور کنم. میدونم این مشکل برای خیلی از شما هم پیش اومده و قصد دارید در این مورد تحقیق بیشتری انجام بدید. علاوه بر قیمت ارز دیجیتال، استخراج و ماینینگ رمز ارز نیز به بالاترین سطح از اهمیت رسیده و بسیاری را به خود مشغول کرده. برای شناخت رمز ارزها و چگونگی استخراج آن باید مفصل تحقیق کنید تا متحمل ضرر نشید. امروز ما قصد داریم در مورد استخراج ارز اتریوم که در حال حاضر به دومین ارز دیجیتال جهان از لحاظ پشتوانه، امنیت و قیمت تبدیل شده، بحث کنیم.

کارت گرافیک یا کارت VGA، اولین قطعه‌ای است که برای استخراج و ماینینگ اتریوم نیاز دارید. اگر تصمیم به استخراج رمز ارز اتریم گرفته‌اید باید به خرید کارت گرافیک روی بیارید. کارت گرافیک‌ها تنوع مدل بالایی دارن و با برندهای متفاوتی به بازار اومدن که شاید شما رو سر در گم کنن. در ادامه به سوالاتی همچون، کدام کارت گرافیک برای استخراج بهتره؟ بهترین کارت گرافیک برای استخراج چیه؟ کارت گرافیک مارک MSI بهتره یا Asus؟ قیمت کارت گرافیک RX580 چنده؟ پاسخ میدیم و شما را به خریدی موفق راهنمایی خواهیم کرد.

ابتدا با روش استخراج اتریوم آشنا می‌شوید. سپس برندهای متفاوت کارت گرافیک را می‌شناسید و در پایان جدولی متشکل از میزان مصرف و میزان استخراج اتریوم را مشاهده خواهید کرد که شما را در خریدی موفق کمک می‌کند. با آف خرید بزرگترین فروشگاه آنلاین غرب کشور، همیشه به‌روز باشید.

    

   

چرا ریگ اتریوم و استخراج با کارت گرافیک از ماینر بیت‌کوین بهتر است؟
6 مزیت اصلی ریگ اتریوم

   

1- سود سالانه 100٪ ( 80 درصد از طریق استخراج - 10 درصد از طریق نوسان ارز دیجیتال - 10 درصد نوسان دلار )
2- درآمد پایدار
3- مصرف برق و انرژی کم و همچنین ایجاد کمترین صدا و گرما
4- امکان استخراج طیف گسترده‌ای از ارز‌های دیجیتال به غیر از اتریوم
5- بدون نیاز به تخصص
6- ریسک بسیار کم سرمایه‌گذاری

    

   

طریقه استخراج اتریوم به وسیله کارت گرافیک

قیمت ریگ اتریوم

   

برای آغاز استخراج یا ماینینگ اتریوم، هزینه ثابت نسبتا بالایی را باید متحمل شوید. این هزینه ثابت شامل اجزای تشکیل دهنده سیستم استخراج است. این سیستم از مادربرد، CPU، رم، پاور، فن، قاب آلومینیومی و ... تشکیل میشه که به کل این سیستم به اصطلاح ریگ گفته میشه. هر کدام از این قطعات، تنوع بالایی دارند و البته با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند. زمانی که این قطعات یا ریگ آماده شد، زمان خرید و نصب کارت گرافیک فرا می‌رسد. این سیستم در عملکرد کارت گرافیک تاثیر بالایی دارد و به هر میزان قطعات ریگ قدرتمندتر باشند، میزان کارکرد کارت گرافیک بالاتر و طول عمر آن بیشتر خواهد بود. پس در انتخاب قطعات برقی ریگ دقت لازم را داشته باشید و بهترین قطعات را فراهم کنید.

     

 

میزان هش ریت هر کارت گرافیک و میزان مصرف برق آن. ( با توجه به میزان مصرف برق هر یک هش ریت، هر کارت در رده کم مصرف، مصرف متوسط و پرمصرف قرار گرفته‌اند.)

   

   

میزان مصرف برق (وات) میزان هش ریت مدل کارت گرافیک
110 31.5 RX580
60 32.8 RX6600
120 47 RX6700
145 63 RX6800
130 62 RX6900
65 31 GTX 1660 Ti
75 33 GTX 1660 Super
63 32.1 RTX 2060
90 44 RTX 2060 Super
105 36 RTX 3060
145 42 RTX 3060 Ti LHR
180 50 RTX 3070
195 56 RTX 3070 Ti
260 75 RTX 3080 LHR
290 81 RTX 3080 Ti
300 120 RTX 3090

   

   

     

بهترین مارک کارت گرافیک

کارت گرافیک و Graphic Card یا VGA تنوع زیادی دارند و هر کدام از خصوصیات مخصوص به خود بهره‌مند شده‌اند. کمپانی‌های متنوعی در ساخت کارت گرافیک فعالیت دارند که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این برندها می‌توان به MSI و ASUS و XFX و Gigabyte و Palit و EVGA و Gainward و ... اشاره کرد که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. 

    

کارت گرافیک مارک MSI

قیمت کارت گرافیک MSI

    

کسانی که به دنیای دیجیتال و فناوری علاقه دارند، قطعا با برند ام‌اس‌آی آشنایی دارند. برندی تایوانی که در تولید لپ تاپ و قطعات لپ تاپ به یکی از برترین‌های دنیا تبدیل شده و همیشه در حال رشد است. مارک MSI از سال 1986 پا به دنیای دیجیتال گذاشت و هر روز پیشرفت چشمگیری را از مارک ام‌اس‌آی مشاهده می‌کنیم. در سال 2009 این شرکت بعد از ایسوس و گیگابایت در رده سوم در جهان بود که امروز به رده اول صعود کرده و اختلاف بسیار زیادی را با سایر رقبا ایجاد کرده است. برند MSI علاوه بر لپ تاپ در تولید کارت گرافیک نیز بسیار موفق بوده و تمامی مدل‌های MSI در صدر کیفیت و کارایی قرار دارند. از بهترین کارت گرافیک‌های MSI می‌توان به سری Suprim X و Ventus اشاره کرد.

    

کارت گرافیک مارک Asus

قیمت کارت گرافیک ASUS

   

ایسوس نیز یکی دیگر از برندهای شناخته شده در جهان است، که در تولید گرافیک کارت و اجزای کامپیوتر و حتی لپ تاپ، جایگاه مناسبی دارد. قبل از داغ شدن بازار کارت گرافیک نیز، ایسوس در تولید این قطعه بسیار خوب ظاهر شده و مدل‌های متفاوتی را روانه بازار کرده است. ایسوس نیز همانند MSI شرکتی بین‌المللی است که در تایوان یا همان چین تایپه شروع به کار کرد. از همان ابتدا کمپانی Asus به تولید محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب روی آورد و همین امر موجب محبوبیت بیش از اندازه ایسوس شد. اکنون ایسوس در رده دوم برترین تولید کننده‌های قطعات کامپیوتر و همچنین لپ‌تاپ در جهان جای خوش کرده. بهترین کارت گرافیک‌های ایسوس بدون شک سری Rog Strix و TUF Gaming هستند.

    

کارت گرافیک مارک XFX

قیمت کارت گرافیک XFX

ایکس اف ایکس یکی از شرکت‌هایی است که در زمان بسیار کم، به محبوبیت بالایی رسید. در سال 2009 کمپانی XFX شروع به کار کرد و از اول محصولات Nvidia را تولید می‌کرد، اما بعد از مدتی تولیدات کمپانی AMD را به‌عهده گرفت. XFX در هنگ کنگ مستقر است و با کمترین قیمت بهترین کارت گرافیک‌های بازار را به تولید می‌رساند. شرکت ایکس اف ایکس تمامی مدل‌های AMD را به تولید رسانده و با کیفیت بی‌نظیر خود به یکی از مدعیان بازار تبدیل شده.

    

کارت گرافیک مارک Gigabyte

قیمت کارت گرافیک گیگابایت

   

گیگابایت یکی دیگر از معتبرترین کمپانی‌های تولید کارت گرافیک و قطعات کامپیوتر است. گیگابایت نیز همانند سایر رقبا خود در شرق آسیا و کشور تایوان تولید شده است. این کمپانی بیشتر در تولید مادربرد فعالیت دارد، اما اکنون بیشتر توان خود را در تولید کارت گرافیک به کار گرفته. کارت گرافیک گیگابایت با دمای مناسب و میزان هش ریت بالا به یکی از برترین گزینه‌های بازار تبدیل شده که می‌تواند بیشترین بازدهی را داشته باشد.

    

کارت گرافیک مارک Palit

قیمت کارت گرافیک پالیت

    

زمانی که فروش کارت گرافیک به اوج خود رسید، برندهای قدیمی که نام و نشان چندانی نداشتند، فرصت خودنمایی پیدا کردند. یکی از برندهای تایوانی که تا چند ماه گذشته کسی نام آن را نشنیده بود، ولی اکنون به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده، مارک پالیت است. پالیت نیز محصولات Nvidia را تولید می کند و انصافا کیفیت قابل قبولی نیز دارد. کارت گرافیک پالیت از لحاظ کیفیت در جایگاه مناسبی است و یکی از گزینه‌های موفق در بازار به حساب می‌آید. کارت گرافیک Palit از سری GamingPro و Game Rock کمک گرفته که هر دو با قیمت مناسب خود، فروش بالایی را تجربه کرده‌اند.

   

کارت گرافیک مارک Gainward

قیمت کارت گرافیک گینوارد

     

گینوارد نیز یکی از شرکت‌های تازه به دوران رسیده در تولید لوازم دیجیتال است. شرکت Gainward تحت مالکیت کمپانی پالیت است و به تولید کارت گرافیک Nvidia مشغول است. شرکت تایوانی گینوارد قیمت بسیار مناسبی دارد و از این بابت حریفی برای رقبا باقی نگذاشته است. گینوارد با قیمت ایده‌آل، فروش بالایی را ثبت کرد و در مدت زمان کمی در بازار ارز دیجیتال به جایگاه مناسبی رسید. بهترین کارت گرافیک گینوارد در سری Ghost و Phoenix به تولید رسیده و فروش مناسبی را رقم زده است.

   

   

     

برای خرید کارت گرافیک حتما به 5 نکته زیر توجه داشته باشید. این 5 مورد به شما کمک می‌کنند تا بهترین عملکرد ممکن را تجربه کنید.

  

1- برگشت سرمایه اولیه

مدت زمانی که طول می‌کشد تا شما به سرمایه اولیه خود برسید، بدون شک مهم‌ترین عامل برای خرید کارت گرافیک است.

   

2- ماین کردن سایر ارزها

به علت اخبار ضد و نقیض از حذف اتریوم، یک کارت گرافیک باید توانایی استخراج سایر ارزها را هم داشته باشد. کارت گرافیک‌های Nvidia قابلیت استخراج چندین ارز را دارند و همین امر سبب شده که طرفداران این سری از کارت‌ها به مراتب بیشتر باشد.

   

3- مصرف برق

مصرف برق یکی از خرجی‌های ثابت یک ریگ است. به هر میزان که مصرف برق کارت گرافیک بیشتر باشد، برگشت سرمایه اولیه مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

   

4- دمای کارت

یکی دیگر از عواملی که تاثیر مستقیم با طول عمر و میزان ماین کارت گرافیک دارد، دمای کارت است. به هر میزان دمای کارت گرافیک پایین‌تر باشد عملکرد کارت گرافیک بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

   

5: محدودیت تعداد

زمانی که میزان بودجه شما تعیین شد، تعداد کارت گرافیک‌هایی که در ریگ جای می‌گیرد بسیار مهم است. به عنوان مثال زمانی که شما بودجه 500 میلیون تومانی برای ریگ دارید، اصلا درست نیست که از کارت گرافیک Nvidia 1660 و یا XFX 580 استفاده کنید. بلکه درست و به‌صرفه است که از کارت گرافیک RX 6800 و RX 6900 و RTX 3070 Ti و RTX 3080 و RTX 3090 استفاده کنید.

 

  

     

حال که با بهترین برندهای کارت گرافیک نوبت آن رسیده، بهترین و معروفترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار را با هم مقایسه میکنیم. این مقایسه با توجه به میزان مصرف برق، طول عمر، میزان هش ریت، قیمت و بازدهی مثبت است. در پایان با توجه به بودجه خود بهترین کارت را می‌توانید انتخاب نمایید.

کارت گرافیک‌ها از ضعیف به قوی لیست شده‌اند و می‌توانید دلیل این اختلاف را مشاهده نمایید.

  

        

1) کارت گرافیک‌های AMD

        

           

کارت گرافیک AMD RX 580

معروف‌ترین و بهترین برندی که تراشه RX 580 را تولید می‌کند، کمپانی XFX است. یکی از کارت گرافیک‌هایی که برای ماینینگ اتریوم کاربرد دارد، کارت گرافیک AMD XFX RX 580 8GB است. کارت گرافیک ایکس اف ایکس 580 از حافظه داخلی 8 گیگابایتی از نوع GDDR5 برخوردار است که امکان انجام فعالیت‌های سنگین را برای کاربر میسر می‌سازد. رزولوشن 2160*4096 پیکسل باعث شده، میزان وضوح تصویر بسیار مناسب باشد و هنگام اجرای بازی کیفیت بالایی را از خود نشان دهد. امکان پشتیبانی از فایل‌های DirectX 12 و OpenGL 4.5 بیشترین دسترسی را به کاربر داده است.

یک درگاه درگاه HDMI و یک درگاه DVI-D، خروجی‌های کارت گرافیک AMD Radeon XFX 580 XT را تشکیل می‌دهند. قیمت کارت گرافیک XFX RX580 مناسب بوده و کارایی قابل قبولی دارد. اگر کارت RX 580 را برای ماینینگ بخواهید، میزان هش ریت این کارت تقریبا مابین 30 تا 32 مگاهش است که در شرایط متفاوت، متغیر است. همچنین میزان مصرف برق کارت گرافیک XFX RX 580 تقریبا 110 وات که مصرف بالایی به حساب می‌آید. یکی دیگر از مشکلات عمده کارت گرافیک 580 دمای بالای آن است که در بعضی موارد موجب کاهش طول عمر دستگاه می‌شود.

قیمت کارت گرافیک XFX RX580

   

   

قیمت کارت گرافیک XFX RX580
قیمت کارت گرافیک ASRock RX580

    

    

کارت گرافیک AMD RX6600

شرکت AMD در چند سال اخیر با عرضه چند کارت گرافیک ارزان قیمت، توانسته سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد. از جمله کارت گرافیک‌های ارزان قیمت AMD که کیفیتی مناسب را فراهم ساخته، کارت گرافیک RX6600 است. کارت گرافیک 6600 از 2048 هسته کمک گرفته که با لیتوگرافی 7 نانومتری امکان پشتیبانی از فایل‌های Direct X 12 را فراهم کرده است. این قابلیت موجب افزایش سطح کارایی کارت گرافیک شده که می‌تواند هر فردی را راضی نماید.

کارت گرافیک AMD RX6600 XT از میزان هش ریت 32.8 مگاهش است. با توجه به قیمت مناسب و ایده‌آل کارت گرافیک RX 6600 این میزان هش ریت بسیار عالی است. همچنین میزان مصرف انرژی کارت گرافیک RX6600 حدود 60 وات است که جزو کارت گرافیک‌های کم مصرف محسوب می‌شود.

خرید کارت گرافیک RX6600

    

   

قیمت کارت گرافیک XFX RX6600 XT SWFT
قیمت کارت گرافیک XFX RX6600 XT MERC
قیمت کارت گرافیک XFX RX6600 XT

    

      

کارت گرافیک AMD RX6700 XT

شرکت AMD از سری ارزان‌قیمت خود موسوم به سری 6 خود پرده برداشت و سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داد. کارت گرافیک میان رده AMD مدل RX6700 از حافظه 12 گیگابایت کمک گرفته که با 2560 هسته و لیتوگرافی 7 نانومتر می‌تواند، کارایی مثبت را رقم بزند. کارت گرافیک RX6700 از رزولوشن 4320*7680 پیکسل استفاده کرده و برای اجرای بازی‌های سنگین، کارایی خوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

قیمت کارت گرافیک RX6700 مناسب بوده، اما برای ماینینگ کارایی مناسبی از خود به نمایش گذاشته است. میزان هش ریت کارت گرافیک 6700 حدود 47 مگاهش است و میزان مصرف انرژی نیز تقریبا 120 وات است که در رده متوسط از لحاظ مصرف برق قرار می‌گیرد. برندهای متفاوتی در تولید کارت گرافیک AMD نقش دارند که یکی از برترین آنها کمپانی XFX است که در سه سری به تولید رسیده‌اند.

خرید کارت گرافیک RX6700

    

   

قیمت کارت گرافیک XFX RX6700 XT MERC
قیمت کارت گرافیک XFX RX6700 XT SWFT
قیمت کارت گرافیک XFX RX6700 XT QICK
قیمت کارت گرافیک Sapphire RX6700 XT

    

     

کارت گرافیک AMD RX6800 XT

یکی دیگر کارت گرافیک‌های محبوب AMD مدل RX6800 XT است. قیمت کارت گرافیک RX6800 به نسبت مدل‌های دیگر AMD به نسبت افزایش چشمگیری دارد. البته این افزایش قیمت، بی دلیل نبوده و در اجرا و رندر برنامه‌های گرافیکی و سنگین بهترین عملکرد ممکن را خواهد داشت. کارت گرافیک AMD RX6800 XT از 3840 هسته کودا کمک گرفته که می‌تواند هر نوع فعالیتی را به آسانی اجرا نماید. حافظه 16 گیگابایتی از نوع GDDR6 و پهنای باند حافظه 512 گیگابایت بر ثانیه، نهایت کارایی را برای کارت گرافیک آر ایکس 6800 به ارمغان آورده است.

کارت گرافیک 6800XT در ماینینگ هم عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است. کارت گرافیک RX6800 به لطف استفاده از رزولوشن 4320*7680 پیکسل و سه فن جهت خنک سازی، قادر است در بالاترین شرایط به 63 مگاهش برسد. این میزان از استخراج اتریوم با مصرف انرژی 145 وات همراه است که در میان کارت‌هایی با میزان مصرف متوسط قرار می‌گیرد. کارت گرافیک RX6800 در حدود 12 ماه امکان بازگشت سرمایه را میسر می‌کند.

قیمت کارت گرافیک RX6800 XT

    

   

قیمت کارت گرافیک XFX RX6800 XT MERC
قیمت کارت گرافیک XFX RX6800 XT SWFT
قیمت کارت گرافیک XFX RX6800 XT QICK
قیمت کارت گرافیک Sapphire RX6800 XT
قیمت کارت گرافیک Asus RX6800 XT Rog Strix

       

     

کارت گرافیک AMD RX6900 XT

و اما بهترین و پر طرفدارترین کارت گرافیک AMD مدل 6900 است. کارت گرافیک 6900 به دلیل کیفیت ساخت بالا و مناسب بودن برای ماینینگ، و همچنین استفاده از سه فن جهت خنک سازی و دمای کم، بیشترین سطح تقاضا را دارد. کارت ویدیو AMD 6900 XT از حافظه 16 گیگابایت از نوع GDDR6 بهره گرفته که وظیفه انجام هر نوع فعالیت در کسری از ثانیه خواهد داشت.

میزان رزولوشن 2160*3840 پیکسل در کارت گرافیک RX6900، موجب اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها نیز شده است. پشتیبانی از Direct X 12.0 و Open GL 4.6 از دیگر قابلیت‌های ناب کارت گرافیک 6900 به شمار می‌رود. کارت گرافیک RX6900 از میزان هش ریت 62 مگاهش برخوردار است. با توجه به قیمت کارت گرافیک RX6900 XT می‌توان این میزان هش ریت را کاملا قابل قبول دانست. همچنین میزان مصرف انرژی کارت گرافیک RX6900 XT حدود 150 وات است و در دسته کارت گرافیک‌هایی با مصرف متوسط قرار می‌گیرد.

قیمت کارت گرافیک XFX RX6900 XT

    

قیمت کارت گرافیک XFX RX6900 XT MERC
قیمت کارت گرافیک XFX RX6900 XT SWFT
قیمت کارت گرافیک XFX RX6900 XT QICK
قیمت کارت گرافیک Sapphir RX6900 XT

     

    

2) کارت گرافیک‌های Nvidia

    

     

کارت گرافیک Nvidia 1660 Ti

اگر به فکر بازگشت سرمایه سریع هستید، پیشنهاد ما کارت گرافیک 1660Ti است. قیمت کارت گرافیک Nvidia GeForce 1660 Ti بسیار مناسب بوده و با مصرف انرژی کم، می‌تواند بازدهی مناسبی برای صنعت ماینینگ داشته باشد. کارت گرافیک 1660ti به لطف استفاده از 1536 هسته و لیتوگرافی 12 نانومتری، توانایی انجام فعالیت‌های سنگین را میسر کرده است. کارت گرافیک GTX 1660 Ti از حافظه GDDR6 با ظرفیت 6 گیگابایت کمک گرفته.

رزولوشن 4320*7680 پیکسل و امکان اتصال 3 مانیتور از دیگر قابلیت‌های کارت گرافیک 1660TI است. یک ورودی HDMI و یک ورودی DVI-D خروجی‌های این کارت گرافیک را تشکیل می‌دهند. میزان هش ریت و ماینینگ کارت گرافیک GTX 1660 Ti 6GB تقریبا 31 مگاهش و میزان مصرف انرژی حدود 65 وات است که جزو کارت‌های سبز و کم‌مصرف به شمار می‌رود. دمای این کارت گرافیک نیز به نسبت پایین بوده و طول عمر بالایی خواهد داشت. برندهای متفاوتی تولید کارت گرافیک Nvidia 1660 Ti را برعهده گرفته‌اند، که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به MSI Ventus 1660 Ti و ASUS TUF Gaming GTX 1660 Ti و Gigabyte 1660 Ti و ... اشاره کرد.

خرید کارت گرافیک Nvidia 1660 Ti از بانه

   

    

قیمت کارت گرافیک MSI 1660 Ti Ventus
قیمت کارت گرافیک ASUS 1660 Ti TUF Gaming
قیمت کارت گرافیک Gigabyte 1660 Ti
قیمت کارت گرافیک Palit 1660 Ti
قیمت کارت گرافیک Gainward 1660 Ti

     

       

کارت گرافیک Nvidia 1660 Super

یکی دیگر از کارت‌های به‌صرفه و قیمت مناسب، کارت Nvidia GeForce 1660 Super است. کارت گرافیک 1660Super از 1408 هسته کودا و لیتوگرافی 12 نانومتری بهره برده است. ظرفیت 6 گیگابایت از نوع GDDR6 حافظه کارت گرافیک GTX 1660 Super را تشکیل می‌دهد. رزولوشن 4320*7680 پیکسل با نرخ رفرش 120 هرتز موجب شده کارایی کارت گرافیک به بالاترین سطح کیفیت برسد.

میزان هش ریت کارت گرافیک انویدیا جی فورس GTX 1660 Super حدود 33 مگاهش است که با توجه قیمت پایین این دستگاه، بسیار قابل قبول است. میزان مصرف انرژی کارت گرافیک 1660 سوپر حدود 75 وات است که مابین کارت‌هایی با مصرف انرژی متوسط قرار می‌گیرد. کارت گرافیک پرطرفدار GTX 1660 Super 6GB نیز توسط برندهای معتبر جهانی به تولید می‌رسد و تنوع بالایی دارد که از لحاظ کیفیت و طول عمر، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. قیمت کارت گرافیک 1660 سوپر به نسبت مدل‌های مشابه خود مناسب بوده و قطعا می‌تواند در مدت زمان کمی سرمایه کاربر را بازگشت دهد.

قیمت کارت گرافیک MSI 1660 Super

   

   

قیمت کارت گرافیک MSI 1660 Super Gaming X
قیمت کارت گرافیک ASUS 1660 Super TUF
قیمت کارت گرافیک Zotac 1660 Super
قیمت کارت گرافیک Palit 1660 Super
قیمت کارت گرافیک Gainward 1660 Super

     

      

کارت گرافیک Nvidia RTX 2060

کارت ویدیو یا Graphic Card انویدیا مدل‌های متنوعی را تولید کرده تا به نیازهای همه پاسخ بده. یکی از کارت‌هایی که برای ماینینگ و اجرای بازی مناسب عمل کرده، کارت گرافیک 2060 است. کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2060 از 1920 هسته کودا و لیتوگرافی 12 نانومتری بهره گرفته است. کارت گرافیک RTX 2060 از حافظه GDDR6 و 6 گیگابایت بهره گرفته و کار را برای کاربر بسیار آسان‌تر کرده بود.

میزان هش ریت کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2060 تقریبا 32.1 مگاهش بوده و با دمای اندک و مصرف برق 63 وات، در رده کارت گرافیک‌های سبز قرار خواهد گرفت. قیمت کارت گرافیک 2060 در مقایسه با مدل‌های دیگه مناسب بوده و می‌تواند هر کاربری را کاملا راضی نماید.

خرید کارت گرافیک از بانه مدل 2060

   

   

قیمت کارت گرافیک MSI RTX 2060
قیمت کارت گرافیک Gigabyte RTX 2060
قیمت کارت گرافیک Palit RTX 2060
قیمت کارت گرافیک Gainward RTX 2060

   

    

کارت گرافیک Nvidia RTX 2060 Super

یکی از بهترین کارت گرافیک‌هایی که تا به امروز تولید شده، کارت گرافیک RTX 2060 Super است. کارت گرافیک 2060 سوپر در بازگشت سرمایه یکی از بهترین گزینه‌های خرید است. کارت گرافیک انویدیا 2060 سوپر از میزان هش ریت 44 مگاهش و میزان مصرف 90 وات بهره‌مند گشته. این میزان ازکارایی، بازدهی سرمایه را در کمترین زمان میسر ساخته است. کارت گرافیک RTX 2060 Super از 2176 هسته کودا و حافظه 8 گیگابایت از نوع GDDR6 کمک گرفته است.

کارت گرافیک انویدیا 2060 سوپر از رزولوشن 4320*7680 پیکسل و همچنین فایل‌های DirectX 12 پشتیبانی خواهد کرد. ورودی HDMI موجب افزایش کارایی کارت گرافیک 2060 سوپر شده و بیشترین بازدهی را خواهد داشت. دمای کارت گرافیک RTX 2060 Super مناسب بوده و همین قابلیت سبب افزایش طول عمر کارت شده است.

خرید کارت گرافیک RTX 2060 Super

     

   

قیمت کارت گرافیک MSI RTX 2060 Super
قیمت کارت گرافیک ASUS RTX 2060 Super
قیمت کارت گرافیک Gigabyte RTX 2060 Super
قیمت کارت گرافیک Palit RTX 2060 Super
قیمت کارت گرافیک Gainward RTX 2060 Super

     

      

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060

انویدیا انواع کارت گرافیک‌های مقرون به صرفه و باکیفیت را روانه بازار کرده است. از نسل 2000 که رد بشیم یکی از بهترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار کارت گرافیک 3060 است که کارایی بی‌نظیری از خود به نمایش گذاشته است. کارت گرافیک جی فورس RTX 3060 از 3584 هسته کودا و 8 نانومتری بهره گرفته که توانایی انجام هر نوع فعالیت را به کاربر خواهد بخشید.

حافظه 12 گیگابایت کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 از نوع GDDR6، بیشترین بازدهی مثبت را به ثبت خواهد رساند. کارت گرافیک NVIDIA RTX 3060 امکان استخراج رمز ارز اتریوم به میزان 36 مگاهش را دارد. این میزان با مصرف انرژی حدودی 105 وات، مصرف نسبتا بالایی دارد. کارت گرافیک RTX 3060 با استخراج اتریوم، امکان بازگشت سرمایه در مدت زمان یک سال را برای کاربر میسر می‌سازد.

کارت گرافیک Palit RTX 3060

     

  

قیمت کارت گرافیک MSI RTX 3060
قیمت کارت گرافیک ASUS RTX 3060
قیمت کارت گرافیک Gigabyte RTX 3060
قیمت کارت گرافیک Palit RTX 3060
قیمت کارت گرافیک Gainward RTX 3060

    

    

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 LHR Ti

در سال 2021 تعداد زیادی از کارت‌های گرافیک با پسوند Ti به بازار عرضه شدند. دلیل اصلی این کارت گرافیک‌ها، تقاضای زیاد مصرف کننده است که سبب شده هر روز کارت‌های جدید و به‌صرفه وارد بازار شوند. از جمله کارت گرافیک‌های ارزان قیمت و باکیفیت می‌توان به RTX 3060 Ti اشاره کرد. کارت گرافیک 3060Ti از 4864 هسته کودا بهره گرفته که می‌تواند رزولوشن 4320*7680 پیکسل را فراهم آورد. این میزان از رزولوشن قادر است، کاربر را به طور کامل راضی نماید و در اجرای بازی، کارایی قابل قبولی داشته باشد.

انویدیا در ساخت کارت گرافیک جی فورس 3060 تی آی از حافظه داخلی 8 گیگابایت از نوع GDDR6 بهره‌مند شده است. کارت گرافیک RTX 3060 Ti امکان استخراج رمز ارز اتریوم به میزان 42 مگاهش را دارد که امکان بازگشت سرمایه در کمترین زمان را میسر خواهد ساخت. البته باید توجه داشته باشید که میزان مصرف کارت Nvidia RTX 3060 Ti حدود 145 وات است که منجر شده در دسته کارت گرافیک‌های پرمصرف جای بگیرد.

خرید کارت گرافیک MSI RTX 3060 Ti

    

   

قیمت کارت گرافیک MSI RTX 3060 Ti
قیمت کارت گرافیک ASUS RTX 3060 Ti
قیمت کارت گرافیک Gigabyte RTX 3060 Ti
قیمت کارت گرافیک Palit RTX 3060 Ti
قیمت کارت گرافیک Gainward RTX 3060 Ti

   

    

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070

از روز اول تا به امروز، کارت گرافیک سری 3070 برای ماینینگ، بسیار معروف بوده و کارایی خوبی از خود به نمایش گذاشته است. طول عمر بالا و کیفیت ساخت کم نظیر کارت گرافیک RTX 3070 سبب شده، این محصول فروش بالایی داشته باشد. از جمله برتری کارت گرافیک 3070 باید به میزان خنک سازی کارت گرافیک اشاره کرد که 3070 این وظیفه را به بهترین شیوه ممکن میسر ساخته است. کارت گرافیک 3070 از حافظه 8 گیگابایت از نوع GDDR6 بهره برده که برای اجرای انواع بازی سنگین و سه بعدی عملکردی فراتر از انتظار را خواهد داشت.

کارت گرافیک 3070 انویدیا از رزولوشن 8K و یا 4320*8680 پیکسل بهره گرفته و برای اجرای بازی کیفیتی فراتر از انتظار را خواهد داشت. همچنین تعداد 5888 هسته کودا با لیتوگرافی 8 نانومتری بازدهی بسیار مناسبی خواهد داشت. در لیست بهترین کارت گرافیک برای ماین اتریوم، متاسفانه Nvidia RTX 3070 LHR تنزل زیادی داشته و با افزایش میزان مصرف و کاهش میزان هش ریت، توانایی خاص خود را تا حدودی از دست داده است. کارت گرافیک RTX 3070 HHR امکان استخراج 62 مگاهش با مصرف برق 130 وات را دارد. اما این میزان برای کارت RTX 3070 LHR متغییر است و میزان هش ریت به 50 مگاهش کاهش یافته و مصرف انرژی نیز به بیش از 180 وات رسیده است.

قیمت کارت گرافیک RTX 3070 LHR

    

   

قیمت کارت گرافیک MSI RTX 3070
قیمت کارت گرافیک ASUS RTX 3070
قیمت کارت گرافیک Gigabyte RTX 3070
قیمت کارت گرافیک EVGA RTX 3070
قیمت کارت گرافیک PNY RTX 3070

  

    

کارت گرافیک Nvidia GeForce 3070 Ti

اگر کارت گرافیکی برای همه دوران‌ها می‌خواهید، پیشنهاد ما کارت گرافیک RTX 3070 Ti است. کارت گرافیک Nvidia 3070 Ti برای اجرای بازی و حتی استخراج و ماینینگ هم بیشترین بازدهی مثبت و بیشترین طول عمر مفید را خواهد داشت. «اگر ترس از حذف استخراج اتریوم را دارید باز هم پیشنهاد می‌کنیم از کارت گرافیک RTX 3070 Ti استفاده کنید». به دلیل سیستم خنک کاری مدرن و همچنین ساختار بسیار با کیفیت، طول عمر بالایی برای این محصول رقم خورده و افت هش ریت نخواهد داشت.

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 Ti از حافظه 8 گیگابایت از نوع GDDR6X بهره‌مند شده است. لیتوگرافی 8 نانومتر و تعداد 6144 هسته کودا، بیشترین بازدهی مثبت را کمترین مصرف انرژی به ثبت رسانده‌اند. کارت گرافیک آر تی ایکس 3070 تی آی از رزولوشن 4320*7680 پیکسل و همچنین فناوری DirectX 12.2 پشتیبانی خواهد کرد و امکان پخش تصاویر 8K را نیز خواهد داشت. یک خروجی HDMI و سه خروجی DisplayPort خروجی‌های کارت گرافیک RTX 3070 Ti را تشکیل می‌دهند و بیشترین بازدهی را به کاربر بخشیده است.

حال نوبت به بحث در مورد میزان ماینینگ کارت گرافیک 3070Ti است. VGA RTX 3070 Ti از میزان هش ریت 56 مگاهش برخوردار است. این میزان هش ریت نوید بازگشت سرمایه را در یک‌سال تا 14 ماه برای کاربر میسر می‌کند. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کارت گرافیک 3070Ti میزان خنک کاری و جلوگیری از گرم شدن تراشه است. در اکثر موارد کارت گرافیک RTX 3070 Ti از سه فن جهت خنک کاری بهره می‌برد، که سبب شده دمای کارت گرافیک همیشه در حالت مناسب باقی بماند و طول عمر دستگاه به بالاترین حالت ممکن برسد. میزان مصرف برق کارت گرافیک RTX 3070 Ti حدود 195 وات است که مصرف نسبتا بالایی محسوب می‌شود. اما کارایی بی‌نظیر این کارت گرافیک این عیب را کاملا پوشانده است.

«بهترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم کارت گرافیک MSI 3070 Ti SUPRIM X است». چندین بار از افراد بسیار موفق در زمینه نصب و پشتیبانی ریگ‌های کارت گرافیک مشاوره گرفتم و همه آنها تاکید داشتند، برای استخراج و ماینینگ اتریوم بهترین کارت MSI 3070 Ti Suprim X 8 GB است، که همیشه با همان میزان هش ریت قادر است ماینینگ را انجام دهد. حتی اگر استخراج اتریوم تمام شود و دیگر امکان استخراج نداشته باشید، باز هم کارت گرافیک  MSI 3070Ti SuprimX برای ماینینگ سایز ارزها بهترین گزینه پیش رو است.

بهترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم MSI RTX 3070 TI SuprimX

     

   

قیمت کارت گرافیک MSI 3070 Ti SUPRIM X
قیمت کارت گرافیک ASUS 3070 Ti Rog Strix
قیمت کارت گرافیک ASUS 3070 Ti TUF Gaming
قیمت کارت گرافیک Gigabyte Aorus 3070 Ti
قیمت کارت گرافیک Palit 3070 Ti Game Rock
قیمت کارت گرافیک Gainward 3070 Ti Phonix

     

     

کارت گرافیک Nvidia RTX 3080

انویدیا اصلی‌ترین کمپانی برای طراحی کارت گرافیک در جهان است. به همین دلیل انواع مدل‌های متفاوت را به بازار عرضه کرده تا هر نیازی را کاملا راضی نماید. از جمله کارت‌های گران قیمت و شاهکار انویدیا، کارت گرافیک RTX 3080 است. 3080 از 8704 هسته کودا و لیتوگرافی 8 نانومتری بهره گرفته که انجام هر نوع فعالیتی را میسر می‌سازد. کارت گرافیک RTX 3080 نیز از رزولوشن 4320*7680 پیکسل بهره گرفته است و امکان به اجرا گذاشتن انواع بازی‌های سنگین را خواهد داشت.

انویدیا از حافظه داخلی 10 گیگابایت از نوع GDDR6X در ساخت کارت گرافیک RTX 3080 بهره گرفته است. کارت گرافیک 3080 توان استخراج 75 مگاهش را داشته و با توجه به قیمت میزان استخراج متوسطی دارد. میزان مصرف 260 وات کارت گرافیک 3080 سبب شده، این کارت گرافیک در دسته پر مصرف قرار بگیرد.

خرید کارت گرافیک RTX 3080

     

    

قیمت کارت گرافیک MSI RTX 3080
قیمت کارت گرافیک ASUS RTX 3080
قیمت کارت گرافیک Gigabyte RTX 3080
قیمت کارت گرافیک Palit RTX 3080
قیمت کارت گرافیک Gainward RTX 3080

   

    

کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 Ti

یکی دیگر از کارت‌های سری Ti که به تازگی هم معرفی شده، کارت گرافیک RTX 3080 Ti است. کارت گرافیک RTX 3080 Ti برای اجرای بازی عملکردی بسیار مناسب را ارایه داده و سنگین‌ترین بازی‌ها را بدون کوچک‌ترین ایراد به اجرا خواهد گذاشت. برای ماینینگ و استخراج باید حوصله به خرج بدهید و بیشتر از سایر کارت‌ها منتظر بمانید، تا به بازگشت سرمایه برسید. کارت گرافیک انویدیا مدل RTX 3080 TI از 10240 هسته کودا بهره گرفته و با استفاده از حافظه 12 گیگابایتی قادر است، کیفیتی بی‌نظیر را به ثبت برساند.

در بحث ماینینگ و استخراج نیز کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 Ti جزو کارت‌های ویژه موجود در بازار است. کارت گرافیک RTX 3080 Ti قادر است، 81 مگاهش را استخراج نماید. این میزان از استخراج با مصرف انرژی 290 وات همراه است که در زمره کارت گرافیک‌های پر مصرف محسوب می‌شود. میزان بازدهی سرمایه یکم زمان‌بر است، ولی کارت گرافیک RTX 3080 Ti همیشه قیمت خود را حفظ کرده و چون در بازار دست نیافتنی است، قیمت آن همیشه حفظ می‌شود.

خرید کارت گرافیک RTX 3080 Ti

    

   

قیمت کارت گرافیک MSI RTX 3080 Ti Suprim X
قیمت کارت گرافیک ASUS RTX 3080 Ti TUF Gaming
قیمت کارت گرافیک Palit RTX 3080 Ti Gaming Rock
قیمت کارت گرافیک Gainward RTX 3080 Ti Phonix

    

    

کارت گرافیک Nvidia RTX 3090

و اما گران‌ترین و کاربردی‌ترین کارت گرافیک انویدیا. کارت RTX 3090 بدون شک بهترین کارت گرافیک و مجهزترین کارت گرافیکی است که تا به امروز تولید شده. کارت گرافیک انویدیا 3090 از حافظه 24 گیگابایت از نوع GDDR6X بهره گرفته و بیشترین سطح دسترسی را برای کاربر به ارمغان آورده است. رزولوشن 8K و یا 4320*7680 پیکسل امکان اجرای هر نوع بازی را امکان پدیر می‌کند و کاربر را به اوج هیجان خواهد رساند. یکی دیگر از نقاط قوت کارت گرافیک RTX 3090 پشتیبانی از فناوری DirectX 12.2 و OpenGL 4.6 است.

کارت گرافیک NVIDIA DeForce RTX 3090 توان استخراج اتریوم در بیشترین حالت ممکن را دارد. میزان ماینینگ یک کارت 3090 تقریبا 120 مگاهش بوده که در میان تمامی کارت‌های موجود در بازار در رده اول قرار می‌گیرد. قیمت کارت گرافیک 3090 به نسبت سایر کارت‌های گرافیک به مراتب بالاتر است، اما این قیمت موجب کاهش میزان فروش نشده و کارت گرافیک RTX 3090 از پرفروش‌ترین کارت‌های موجود در بازار است. مصرف انرژی کارت گرافیک Nvidia RTX 3090 حدود 300 وات است، اما با توجه به میزان ماینینگ این میزان مصرف کاملا به صرفه است.

خرید کارت گرافیک 3090

    

   

قیمت کارت گرافیک MSI RTX 3090
قیمت کارت گرافیک ASUS RTX 3090
قیمت کارت گرافیک Gigabyte RTX 3090
قیمت کارت گرافیک Palit RTX 3090
قیمت کارت گرافیک Gainward RTX 3090

    

   

نتیجه:

درسته یک ریگ علاوه بر کارت گرافیک از مادربرد، پاور، فن، CPU، رم و رایزر نیز تشکیل شده. اما مهم‌ترین جزو هر ریگ کارت گرافیک است. به همین دلیل خرید کارت اساسی‌ترین وظیفه شما برای شروع به کار استخراج اتریوم است. استخراج اتریوم چندان هم بی دردسر نیست که بدون هیچ کاری زحمتی به سود خوبی برسید. پس حتما قبل از شروع به کار، اطلاعات کافی را به دست بیاورید و سپس اقدام کنید. بهترین پیشنهاد با توجه به مشاوره‌ای که با دیگران داشته‌ایم، کارت گرافیک ارزان RTX 1660 Super و در کارت‌های گران قیمت MSI RTX 3070 Ti SuprimX و همچنین ASUS RTX 3070 Ti Rog Strix است. به امید کاسبی پر رونق و به‌صرفه برای همه شما عزیزان. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید. با توجه به بودجه و میزان کارایی که از ریگ انتظار دارید، نوع کارت گرافیک را انتخاب نمایید و در فروشگاه اینترنتی آف خرید به مناسب‌ترین قیمت ممکن خرید کنید. 

    

قیمت کارت گرافیک مدل کارت گرافیک
15.500.000 XFX RX580 XT
17.300.000 XFX RX6600
ناموجود ASUS RX6600 XT
28.750.000 XFX RX6700 XT MERC
ناموجود XFX RX6700 XT SWFT
ناموجود XFX RX6700 XT QICK
28.700.000 Sapphire RX6700 XT
ناموجود XFX RX6800 XT MERC
ناموجود XFX RX6800 XT SWFT
ناموجود XFX RX6800 XT QICK
41.200.000 Sapphire RX6800 XT
42.500.000 XFX RX6900 XT MERC
41.500.000 XFX RX6900 XT SWFT
ناموجود XFX RX6900 XT QICK
ناموجود MSI GTX 1660 TI
15.200.000 ASUS GTX 1660 Ti
15.350.000 Gigabyte GTX 1660 Ti
14.200.000 Palit GTX 1660 Ti
14.150.000 Gainward GTX 1660 Ti
15.750.000 MSI GTX 1660 Super ٰVentus
16.800.000 MSI GTX 1660 Super Gaming X
15.800.000 ASUS GTX 1660 Super
ناموجود Gigabyte GTX 1660 Super
ناموجود Palit GTX 1660 Super
ناموجود Gainward GTX 1660 Super
24.750.000 MSI RTX 2060 Super
ناموجود ASUS RTX 2060 Super
23.600.000 Gigabyte RTX 2060 Super
24.100.000 Palit RTX 2060 Super
22.250.000 Gainward RTX 2060 Super
ناموجود MSI RTX 3060
21.200.000 ASUS RTX 3060
ناموجود Gigabyte RTX 3060
19.100.000 Palit RTX 3060
19.050.000 Gainward RTX 3060
25.100.000 MSI RTX 3060 Ti
26.400.000 ASUS RTX 3060 Ti
25.600.000 Gigabytye RTX 3060 Ti
24.100.000 Palit RTX 3060 Ti
24.000.000 Gainward RTX 3060 Ti
39.000.000 MSI RTX 3070 ti SuprimX
32.500.000 MSI RTX 3070 Ti Ventus
35.500.000 MSI RTX 3070 Ti Gaming X
39.000.000 ASUS RTX 3070 Ti Rog Strix
ناموجود Gigabyte RTX 3070 Ti
32.400.000 Palit RTX 3070 Ti
32.000.000 Gainward RTX 3070 Ti
ناموجود MSI RTX 3080
44.000.000 ASUS RTX 3080
ناموجود Gigabyte RTX 3080
ناموجود Palit RTX 3080
ناموجود Gainward RTX 3080
ناموجود MSI RTX 3080 Ti
ناموجود ASUS RTX 3080 Ti
ناموجود Gigabyte RTX 3080 Ti
52.300.000 Palit RTX 3080 Ti
ناموجود Gainward RTX 3080 Ti
ناموجود MSI RTX 3090
ناموجود ASUS RTX 3090
ناموجود Gigabyte RTX 3090
ناموجود Palit RTX 3090
ناموجود Gainward RTX 3090

     

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

خانه

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود / ثبت نام