تکنولوژی BRAVIA XR برای اولین بار در تلویزیون سونی 2021

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 4115

پردازنده BRAVIA XR چیست و چه تاثیری دارد؟

     

سونی مشهورترین برند در تولید تلویزیون است. SONY در سال 2021 همانند سال‌های گذشته در نمایشگاه CES خوش درخشید. سونی برای اولین بار در طول تاریخ تولید تلویزیون، از پردازنده‌ای متفاوت استفاده کرد. با معرفی پردازنده BRAVIA XR در نمایشگاه CES لاس‌وگاس تمامی نگاه‌ها به سونی بود و علاقه‌مندان دنیای دیجیتال بار دیگر مشتاق برند و نام سونی شدند. پردازنده‌ای که تولید تلویزیون را دگرگون خواهد کرد و سونی با استفاده از آن پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. در سال 2020 سونی باعرضه تلویزیون اندروید SONY X9500H و تلویزیون ارزان‌قیمت X8000H توانست فروش بالایی را برای خود رقم بزند و علاقه‌مندان خود را کاملاً راضی نماید. در سال 2021 سونی با استفاده از پردازنده‌ی XR و تولید جدیدترین تلویزیون سونی مدل X9500J بار دیگر خود را به‌عنوان برترین برند جهان معرفی کرد. اما در ادامه به طرز کار تراشه BRAVIA XR و توانایی‌های بی‌شمار آن می‌پردازیم. با آف خرید همراه باشید.

     

جدیدترین تلویزیون سونی SONY XR BRAVIA

    

سونی و تلویزیون آن

شرکت چندملیتی سونی در سال 1946 میلادی در شهر توکیو ژاپن، شروع به فعالیت کرد. کمپانی سونی پس از گذشت چند سال با تولید محصولات الکترونیکی، توانست به یکی از محبوب‌ترین برندهای جهان تبدیل شود. در طی بیش از 70 سال سابقه، سونی در تولید تلویزیون‌های باکیفیت، لوازم الکترونیکی منزل و همچنین دنیای دیجیتال برای سرگرمی، حرف اول اول و آخر را در جهان می‌زند. سونی در نوآوری و ایجاد تکنولوژی جدید همیشه جلوتر از رقبا بوده و همانند همیشه در برترین نمایشگاه تکنولوژی در جهان یعنی سی‌ای‌اس خوش درخشید و علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرد.

سونی در ابتدا با تولید محصولاتی بادوام و باکیفیت به بازار آمد. هر روز دانش و صنعت کمپانی سونی بیشتر و بیشتر شد، تا اینکه برای چندین سال است که در صدر تولیدکننده‌های برتر دنیا جای خوش کرده است. سونی در تولید تلویزیون بسیار موفق عمل کرده و با ایجاد کیفیتی بسیار مطلوب و فراتر از رقبا، فروش بالایی را تجربه کرده است. SONY در سال 2020 با تلویزیون OLED A8H و تلویزیون SONY X9000H فراتر از انتظار ظاهر شد. اما در سال 2021 با تولید نسل جدیدی از پردازنده‌ها بار دیگر تمام نگاه‌ها را خیره به خود کرد. سونی تلویزیون‌های جدید خود را با پسوند J در سال 2021 معرفی کرد. تلویزیون جدید سونی مدل SONY X9500J و جدیدترین تلویزیون سونی X9000J ازجمله بهترین مدل‌هایی هستند که به بازار عرضه می‌شوند.

     

بهترین تلویزیون‌های سونی مدل SONY XR BRAVIA

    

پردازنده چیست؟

اگر علاقه‌مند به دنیای دیجیتال باشید، به‌طور قطع اسم پردازنده را شنیده‌اید. هر وسیله دیجیتالی برای انجام فعالیت نیاز به یک پردازنده دارد. پردازنده در واقع مغز وسایل دیجیتال محسوب می‌شود. دقیقاً همانند مغز انسان که تمامی فعالیت‌های بدن را کنترل می‌کند، پردازنده نیز در قطعات دیجیتال وظیفه کنترل تمامی فعالیت‌ها را بر عهده می‌گیرد.

تلویزیون‌ها نیز با استفاده از پردازنده یا Processor تصاویر و صدایی فراتر از انتظار را به ثبت خواهد رساند. تلویزیون سونی در سال‌های گذشته از پردازنده X1 در تلویزیون‌های خود کمک می‌گرفت. اما در سال 2021 شاهد استفاده از پردازنده Bravia XR هستیم که قطعاً می‌تواند تصاویری بسیار باکیفیت و فراتر آر انتظار را به ثبت برساند. جدیدترین تلویزیون‌های سونی در سال 2021 با استفاده از پردازنده XR فعالیتی فراتر از انتظار را به خود اختصاص داده‌اند و قطعاً می‌توانند بیشترین بازدهی را به ثبت برسانند.

    

پردازنده چیست؟

   

    

هوش مصنوعی در تلویزیون‌های جدید

هوش مصنوعی نیز چند سالی است که در تلویزیون‌های متفاوت مورد بررسی قرار می‌گیرد. هوش مصنوعی امکان اجرای فعالیت‌های متفاوت را به صورت لحظه‌ای و آنی بر عهده خواهد گرفت. سونی نیز در ساخت تلویزیون‌های مدرن خود از هوش مصنوعی کمک گرفته، که با استفاده از تشخیص فرمان‌های صوتی و اجرای لحظه‌ای تغییرات، نقش مهمی در تولید تصاویر بهتر بر عهده می‌گیرند.

هوش مصنوعی در مدت زمان بسیار کمی وظایف سنگینی را بر عهده گرفت. هوش مصنوعی به صورت کاملاً هوشمند و خودکار و بدون دخالت انسان، وظیفه پردازش تصاویر و صدا را بر عهده می‌گیرد و می‌تواند تصاویری خارق‌العاده و بدون لرزش را به ثبت برساند و هر منتقدی را مجذوب خود نماید. SONY برای کارایی بیشتر هوش مصنوعی از گوگل کمک گرفت و با طراحی ویژه، کارایی تلویزیون‌های هوشمند سونی به نهایت خود رسید.

     

پردازنده XR در تلویزیون سونی چیست؟

سونی در تولید تلویزیون‌های باکیفیت و با دوام در رده اول جهان قرار دارد. بسیاری از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کمپانی سونی به دلیل استفاده از پردازنده‌های نیرومند است. سونی در سال‌های گذشته از پردازنده X1 بهره گرفت و به وسیله آن تصاویری درخشان را به نمایش گذاشت. اما در سال 2021 سونی از پردازنده‌ای نوین با نام XR جان دوباره‌ای به بازار دیجیتال بخشیده است.

   

جدیدترین تلویزیون 2021 سونی با پردازنده Cognitive XR BRAVIA

    

پردازنده جدید سونی BRAVIA XR از چهار هسته بسیار نیرومند بهره گرفته‌اند. این هسته‌ها امکان پردازش تصویر و صوت در لحظه را بر عهده می‌گیرند و در ایجاد تصاویری کامل و با جزییات بسیار را میسر می‌سازد. جدیدترین تلویزیون‌های سونی با استفاده از پردازنده XR با صرف کمترین انرژی، بیشترین بازدهی را خواهند داشت و کاربر را با تصاویری غیر قابل وصف و تکرار نشدنی روبه رو خواهد کرد.

     

هوش شناختی برای اولین بار در تلویزیون سونی

همان‌طور که اشاره شد، تلویزیون‌های جدید سونی از پردازنده XR بهره گرفته است. پردازنده BRAVIA XR با هوش مصنوعی ترکیب شده و کارایی محصول را به اوج خود رسانده است. سونی از نام هوش شناختی برای پردازنده Bravia XR بهره گرفته است. هوش مصنوعی به راحتی هر چه تمام‌تر لحظه به لحظه ویدئو و صدا را پردازش می‌کند و کیفیتی در خور و شایسته بیننده را ایجاد می‌کند.

    

تکنولوژی XR BRAVIA در جدیدترین تلویزیون سونی

     

همان‌طور که از نام‌گذاری این تکنولوژی می‌توان فهمید، سونی با شناخت کامل از فرد بیننده، تصاویر و صدا را به نمایش می‌گذارد. سونی با استفاده از تکنولوژی BRAVIA XR، دقیقاً همانند انسان امکان شناسایی و پردازش لحظه‌ای تصاویر و صدا را داشته و تصاویری سازگار با چشم انسان را فراهم می‌سازد. تکنولوژی SONY BRAVIA XR دقیقاً سازگار بامغز انسان و شناختی که از مغز انسان دارد، صدا و تصویر را ایجاد کرده و می‌تواند بیشترین کارایی را داشته باشد.

نحوه درک ما از جهان هستی طریق دیده‌ها و شنیده‌ها است. چشم و گوش ما تمامی حوادث و واقعیات را دیده و شنیده و به مغز ارسال می‌کنند. مغز نیز تمامی این داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرده و در کمترین زمان و به بهترین شیوه ممکن به نمایش می‌گذارد. پردازنده XR سونی با استفاده از همین قاعده مغز توانسته، تصاویر، رنگ، کنتراست، وضوح و صدا را بر عهده می‌گیرد و در هرلحظه تصاویری دقیق و بسیار طبیعی را به نمایش خواهد گذاشت.

   

تفاوت هوش مصنوعی و هوش شناختی

هوش مصنوعی چند سالی است که مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این تکنولوژی میزان وضوح تصاویر، کنتراست تصاویر، صدا و ... به‌صورت از پیش تعیین‌شده، تغییر پیدا می‌کنند. این بدان معنی است که کاربر با تصاویری به‌دوراز واقعیت روبه‌رو است و تصاویر حس خوبی به افراد نمی‌دهند.

     

Cognitive Processor XR در تلویزیون سونی

    

اما در هوش شناختی که برای اولین بار توسط کمپانی سونی بانام Cognitive Processor XR معرفی‌شده، قضیه کاملاً متفاوت است. در این فرایند در هرلحظه، وضوح تصاویر، کنتراست تصاویر، میزان رنگ، صدا و ... مورد پردازش قرار می‌گیرد و به‌صورت آنی و لحظه‌ای تصاویری نزدیک به طبیعت و عمیق را مشاهده می‌کنید.

    

هیجان و احساسات بیشتر با جدیدترین تلویزیون سونی

سونی به لطف استفاده از پردازنده Bravia XR حسی واقعی و طبیعی را به بیننده القا خواهد کرد. صدا و تصویر طبیعی و با جزییات بسیار موجب افزایش هیجان و رضایت کاربر می‌شود. SONY BRAVIA XR Processor با شناخت کامل از خلق‌وخو انسان تصاویری با بهترین کیفیت ممکن و با وضوح بسیار بالا را به نمایش می‌گذارد.

    

اوج هیجان با استفاده از فناوری هوش شناختی سونی

   

آیا واقعا تلویزیون می‌تواند تصاویری همانند دید انسان از طبیعت را به نمایش بگذارد؟ 

این سؤالی است که تکنولوژی هوش شناختی به‌طور کامل به آن پاسخ داده است. پردازنده هوش شناختی SONY BRAVIA XR با افزایش وضوح تصاویر و کاهش نویز تصاویر تصاویری با حس واقعی را به کاربر منتقل می‌کند. این تصاویر دقیقاً برگرفته از طبیعت بوده و کاربر هنگام نگاه کردن به تلویزیون، دقیقاً حس نگاه کردن به پنجره‌ای رو به طبیعت را خواهد داشت. هوش شناختی تجربه‌ای نزدیک از دنیای واقعی را برای کاربر میسر می‌سازد و هیجان فرد را به نهایت خود می‌رساند.

    

تجزیه و تحلیل اصلاعات به روش مغز بشر

علم و دانش در چند سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته است. این پیشرفت به‌منظور راحتی بیشتر و همچنین درک بیشتر کاربر ایجاد می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، روال کار جدیدترین تلویزیون‌های سونی در سال 2021 بر اساس مغز است. مغز انسان در هرلحظه، میزان رنگ، عمق تصاویر، کنتراست، وضوح تصویر، و همچنین نقاط کانونی را درک کرده و با تجزیه‌وتحلیل آن، تصاویری فوق‌العاده را به انسان نمایش می‌دهد.

     

هوش شناختی در تلویزیون سونی 2021

      

پردازنده BRAVIA XR سونی نیز به همین شیوه عمل می‌کند. این پردازنده به‌صورت لحظه‌ای و آنی، کنتراست، وضوح، عمق رنگ، نقاط کانونی و ... را تشخیص می‌دهد. این عمل سبب می‌شود، تلویزیون در کمترین زمان ممکن تصاویری بی‌نقص و کاملاً طبیعی را به نمایش بگذارد. این فناوری سبب شده، کاربر تصاویری طبیعی و فراتر از انتظار را مشاهده نماید.

    

تصاویر دقیق با استفاده از SONY BRAVIA XR

هیچ وقت و در هیچ شرایطی، تصاویری با کیفیت‌تر از چشمان ما، ایجاد نخواهد شد. اما سونی در سال 2021 با تولید پردازنده‌ای بسیار قدرتمند، به این مهم بسیار نزدیک شده است. به منظور افزایش کیفیت بیشتر، سونی از بخش پردازش صدا و تصویر به صورت جداگانه بهره گرفته است. پردازنده Cognitive Processor XR با استفاده از فناوری XR Picture امکان پردازش و تغییر تصاویر را بر عهده می‌گیرد.

    

پردازنده Cognitive Processor XR

    

عناصر و ویژگی‌های متفاوتی یک تصویر را تشکیل می‌دهند. این ویژگی‌ها شامل رنگ، کنتراست، وضوح و حرکت هستند. در تلویزیون‌های قدیمی با پردازنده هوش مصنوعی تمامی این ویژگی‌ها در یک سطح بودند و کاربر تصاویری یک نواخت و بدون هیجان را مشاهده می‌کرد. اما در جدیدترین تلویزیون سونی در سال 2021 این فرایند به‌طور کامل تغییر یافت. تکنولوژی XR Picture در لحظه میزان رنگ، کنتراست، وضوح و حرکت را پردازش می‌کند و با توجه به نوع تصویر تغییر می‌دهد. این قابلیت سبب شده، کاربر در تمامی تصاویر بیشترین هیجان را داشته باشد و تصاویری دقیق را مشاهده نماید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که تکنولوژی BRAVIA XR از انسان الهام گرفته، بحث نقطه کانونی است. زمانی که به یک شی نگاه می‌کنید، تمامی موارد موجود در اطراف را با وضوح کامل مشاهده نمی‌کنید و تنها آن شی را با بیشترین وضوح می‌بینید. فناوری XR Picture نیز از این قاعده پیروی کرده و با شناخت نقطه کانونی در تصاویر، سعی در بزرگنمایی آن خواهد داشت و با این عمل امکان ایجاد تصاویری با بیشترین وضوح و کنتراست را خواهد داشت.

    

تکنولوژی XR Picture در تلویزیون سونی

    

صدایی فراگیر و همه جانبه با استفاده از XR Sound

مغز انسان بسیار پیچیده‌تر از آن است که فکر شو می‌کنیم. یکی از عجایب مغز انسان تشخیص منبع صدا و میزان صدا است. از این طریق کاربر قادر به تشخیص این است که صدا از چه زاویه‌ای صادر شده و لحظه‌ای میزان صدا را پردازش نماید. این فرایند سبب کاربر همیشه صدایی کامل و فراگیر را تجربه نماید و کاربر به اوج هیجان برسد.

سونی نیز با استفاده از هوش شناختی Cognitive Processor XR امکان ایجاد صدایی همانند طبیعت را فراهم ساخته است. فناوری BRAVIA XR علاوه بر صدای افقی، امکان ایجاد صدای همه‌جانبه را رقم خواهد زد. به شکلی که در هر گوشه از منزل نشسته باشید، صدایی کامل و با جزییات بسیار را خواهید شنید.

     

فناوری SONY XR Sound در بهترین تلویزیون سونی

     

SONY BRAVIA XR امکان ایجاد صدایی سه بعدی را برای کاربر میسر می‌سازد و منبع صدا با توجه به وضعیت فیلم تغییر خواهد کرد. در این شرایط کاربر حس حضور درصحنه فیلم را کسب خواهد کرد و قطعاً بیشترین هیجان در فرد ایجاد خواهد شد. امکان پردازش لحظه‌ای صدا و حذف نویز صدا نیز از طریق فناوری XR Sound میسر است و از طریق آن کاربر، صدایی غنی و بسیار فراگیر را خواهد داشت.

    

برترین تلویزیون 2021 سونی مدل XR Sound

     

تلویزیون جدید 2021 سونی که با فناوری BRAVIA XR عرضه شده‌اند

سونی در نمایشگاه CES 2021 از جدیدترین تلویزیون 2021 خود پرده برداشت. تلویزیون‌هایی که سونی در این نمایشگاه معرفی کرد تماماً از فناوری BRAVIA XR بهره گرفته‌اند. بهترین تلویزیون سونی در سال 2021 مدل SONY LED Z9J و تلویزیون اولد سونی مدل SONY OLED TV A90J و اولد ارزان قیمت SONY OLED TV A80J و جدیدترین تلویزیون سونی مدل SONY X9500J و همچنین تلویزیون ارزان قیمت SONY X9000J از جمله مهم‌ترین تلویزیون‌های سونی در سال 2021 هستند که از فناوری BRAVIA XR بهره می‌گیرند.

   

جدیدترین تلویزیون سونی در سال 2021 مدل SONY X9500J

      

سونی به منظور افزایش فروش خود از قیمت مناسب و بیشترین امکانات در تلویزیون‌های هوشمند خود کمک گرفته است. تلویزیون سونی همیشه با طول عمر بالا و کیفیت دائمی، شناخته می‌شوند و حال در سال 2021 با کیفیت بی‌نظیر نیز همراه شده، تا کاربر را به اوج قدرت و کیفیت برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جدیدترین تلویزیون‌های سونی و زمان تقریبی حضور در بازار ایران، می‌توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی آف خرید در تماس باشید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

خانه

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود / ثبت نام