QNED MiniLED جدیدترین تکنولوژی تلویزیون 2021 ال جی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 3510

فناوری QNED MiniLED تلویزیون‌ ال جی چیست؟

     

شرکت ال‌جی نامی آشنا در دنیای دیجیتال. کمپانی LG در سال 1985 در شهر سئول کره جنوبی تأسیس شد. از همان ابتدا ال‌جی الکترونیکس به عنوان پیشرو در دنیای فناوری و تکنولوژی قدم به دنیای دیجیتال گذاشت. ال جی هر ساله با عرضه جدیدترین فناوری‌ها، فاصله خود را با سایر رقبا افزایش داده است. از لحاظ نوآوری، ال‌جی حرفی برای سایر رقبا باقی نگذاشته و به طور کامل کاربر را راضی خواهد کرد. ال‌جی در سال 2012 اولین نسل از تلویزیون‌های OLED را روانه بازار کرد. اولد در تلویزیون‌هایی همانند OLED C9 و OLED CX به سبب باریک بودن و تصاویر بی‌نظیر بسیار مورد استقبال قرار گرفت. پس از آن ال جی در سال 2016 از جدیدترین تکنولوژی آن روزها یعنی نانوسل بهره گرفت. فناوری NanoCell در تلویزیون‌هایی همانند Nano80 و Nano86 به کار گرفته شد و باز هم با استقبال فوق‌العاده کاربران همراه شد. اما ال‌جی به این نیز قانع نبود و پس از چند سال، امسال یعنی در سال 2021 با تکنولوژی برتر QNED MiniLED به بازار برگشته است.

    

شرکت ال جی الکترونیک کره جنوبی

     

نمایشگاه سالانه CES

هر ساله در آغاز سال میلادی جدید و در ماه ژانویه لاس‌وگاس آمریکا نمایشگاه CES برگزار می‌شود. این نمایشگاه از سال 1967 هر ساله برگزار شده و محلی برای نشان دادن تکنولوژی‌های جدید است. تمامی غول‌های تکنولوژی در نمایشگاه سی‌ای‌اس، جدیدترین نوآوری‌های خود را به نمایش گذاشته و دانش خود را به رخ سایرین می‌کشانند. ال جی نمایشگاه سی‌ای‌اس آمریکا حضور سبز داشته و هر سال نیز موفق به دریافت جوایز در پیشرفت تکنولوژی و دانش کسب کرده است.

از 11 ژانویه تا 14 ژانویه 2021 همانند هر سال نمایشگاه CES برگزار شد. به صورت آنلاین و لحظه به لحظه تمامی اتفاقات CES را دنبال کردیم. ال جی همانند سال‌های قبل باز هم خوش درخشید و علاقه‌مندان زیادی را به خود را جذب کرد. در این نمایشگاه ال جی از نسل جدیدی از تکنولوژی تصویر بهره گرفته تا تصاویری فراتر از انتظار را به ثبت برساند. این تکنولوژی با نام QNED معرفی شده است.

      

نمایشگاه CES 2021 لاس‌وگاس

    

سیر تحویل نمایشگر تلویزیون

به منظور شناخت بهتر این تکنولوژی باید ابتدا با تاریخچه صنعت تلویزیون آشنا شویم. عوامل بسیار زیادی در بخش داخلی، پنجره‌ی جادویی بانام تلویزیون، تعبیه‌شده‌اند و تصاویر را به نمایش می‌کشند. از ابتدا تلویزیون‌ها هیچ رنگی نداشتند و یا به اصطلاح سیاه‌وسفید بودند. این سری تلویزیون‌ها از یک لامپ نوری استفاده می‌کردند که موجب ایجاد تصویر می‌شد. پس از گذشت چندین سال شاهد پیشرفت چشمگیر در صنعت تولید تلویزیون بودیم که موجب فراگیری این محصول شد. اما تا همین چند سال اخیر نیز تمامی تلویزیون‌ها تنها از یک بک لایت بهره گرفته است و تصاویری قابل‌قبول را تولید می‌کردند.

یک لامپ نوری به تنهایی تصاویری ضعیف و کم‌نور را ارائه می‌داد. به همین دلیل بیشتر تولیدکننده‌ها تلاش کردند تا با پیشرفت این صنعت مصرف‌کننده را راضی کنند. با افزایش تعداد لامپ‌های نوری، پلاسما تولید شد. پلاسما تصاویری درخشان را به نمایش می‌گذاشتند و در نوع خود بسیار قابل‌توجه طاهر شد. با پیشرفت دانش بشر در صنعت تولید تلویزیون، پس از مدت‌زمان کمی LCD وارد بازار شد. ال سی دی از تعداد بیشتری لامپ بهره گرفته بود و می‌توانست تصاویر سریع را به نمایش بگذارد.

    

تلویزیون 2021 ال جی مدل LG QNED MiniLED

     

پس از LCD تلویزیون‌ها، لامپ نوری را کنار گذاشته و برای اولین بار از لامپ‌های کوچک LED بهره گرفتند. صنعت LED کمک شایانی به پیشرفت تلویزیون‌های امروزی کرد. LED علاوه بر باریک‌تر کردن تلویزیون و افزایش زیبایی تلویزیون، توانست تصاویری با رنگ‌های واقعی و با عمق بالا را تولید نماید. لامپ‌های LED امکان انتشار نور را داشتند و در کمترین زمان حرکت تصاویر را انتقال می‌دهند. صنعت ال ای دی هنوز هم مورداستفاده قرار می‌گیرد و پیشرفت‌های زیادی را داشته است.

لامپ‌های LED در ابتدا در بخش پایین نمایشگر نصب می‌شدند که تصاویر قابل قبولی را ارائه می‌دادند. این تکنولوژی به Edge LED شهرت یافت و طرفداران زیادی را به خود علاقه‌مند کرد. پس‌ازآن این بک لایت ها در تمامی نقاط تلویزیون قرار گرفتند و تصاویری درخشان و فوق‌العاده را به ثبت رساندند که توانست بالاترین سطح رضایت را به خود اختصاص دهد. این فناوری به FullArray شهرت یافت. پس از مدتی FullArray نیز تغییراتی یافت و در گوشه‌های تلویزیون نیز توانست نور کافی را ایجاد نماید و Direct FullArray تبدیل شد. این تکنولوژی در تلویزیون‌های ال جی و سونی بسیار بهبود یافت و در تلویزیون‌های همانند تلویزیون LG Nano90 و تلویزیون LG SM9500 و یا تلویزیون Sony X9000H و تلویزیون سونی X9500H نیز مورد استفاده قرار گرفت.

در این میان تلویزیون‌های OLED و QLED به بازار عرضه شدند. این سری از تلویزیون‌ها بسیار باریک و ظریف تولید شدند و زیبایی خاصی را به همراه خود داشتند. تکنولوژی‌های برتر بر ایجاد تصاویر دقیق با رنگ‌های بزرگنمایی شده و دقیق بسیار کمک می‌کنند و می‌توانند هر کاربری را کاملاً راضی نمایند.

     

جدیدترین تلویزیون 2021 ال جی

     

سامسونگ نیز از فناوری مدرن Quantum Dot که شباهت زیادی به همین فناوری Direct FullArray داشت پرده برداشت. این تکنولوژی بازخورد بالایی داشت و با ایجاد تصاویری با رنگ‌های غنی خصوصاً در رنگ مشکی توانست موفقیت‌های زیادی را کسب کند. اما ال جی به منظور ربودن گوی رقابت از حریفان خود باز هم حماسه آفرید و از فناوری NanoCell برای اولین بار بهره گرفت. قابلیت نانوسل همان‌طور که از نامش پیدا است از ذرات نانو برای ایجاد تصاویر دقیق استفاده می‌کند. تکنولوژی NanoCell از پیکسل‌های هوشمند بهره گرفته که امکان حذف طول موج رنگ‌ها را داشت. در این فناوری طول موج‌های ضعیف به طور کامل حذف می‌شوند و طیف رنگ‌های غنی و گرم جایگزین آن می‌شوند تا کاربر با رنگ‌های دقیق و شفاف مواجه باشد.

از ذکر این توضیحات می‌توان دریافت به هر اندازه که تعداد بک لایت بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر خواهد رفت. بک لایت وظیفه انتقال تصویر را بر عهده می‌گیرند، پس به هر اندازه که نزدیک‌تر و پر تراکم باشند، سرعت انتقال تصویر بیشتر خواهد شد. همچنین نور صفحه نمایش و رنگ‌های نمایشگر به صورت واقعی‌تر و با کیفیتی فراتر از انتظار به معرض دید در می‌آیند.

    

QNED چیست؟

اولین موردی که در نمایشگاه تکنولوژی CES توجه همه را به خودش جذب کرد، کلمه QNED MiniLED بود. ال جی از تکنولوژی جدید خود در این نمایشگاه پرده برداشت و تمامی رقیبان را از صحنه رقابت بیرون کرد. اما فناوری QNED چیست؟

برای درک خیلی راحت این تکنولوژی باید عرض کنیم، ال جی چندین تکنولوژی مرسوم را درهم‌آمیخته و به‌روز رسانی کرده است. QNED از ترکیب تکنولوژی Quantum Dot+NanoCell+Direct FullArray تولیدشده است. هرکدام از این تکنولوژی‌ها به‌تنهایی سبب ایجاد تصاویری بی‌نظیر می‌شوند که باید تصور کرد اگر با یکدیگر ترکیب شوند، چگونه عمل می‌کنند.

     

تلویزیون 2021 ال جی مدل LG QNED MiniLED

        

نسل جدید نمایشگر QNED از بیشترین سطح از بک لایت همراه شده است. این فناوری در ایجاد تصاویر دقیق، بسیار کمک کرده و مشتاقان دنیای دیجیتال را مجذوب خود ساخته است. رنگ‌های واقعی، رنگ‌های زنده و پویا حاصل کار تلاش ال جی بوده و اکنون ال جی با استفاده از تکنولوژی نمایشگر کیوند همانند ستاره‌ای درخشان در صدر قرار خواهد گرفت.

اما به همراه نام QNED کلمه MiniLED نیز بر سر زبان‌ها افتاده است. مینی ال ای دی یکی دیگر از دستاوردهای ال جی در سال 2021 است. در تکنولوژی Quantum Dot و Direct FullArray لامپ‌های نوری هر چند تمام صفحه را شامل می‌شدند، اما سایز بزرگی داشتند و فاصله در میان این لامپ‌ها قابل مشاهده بود. این فاصله در صحنه‌هایی سریع و یا با بازی‌ها امکان ایجاد ارزش در تصاویر را فراهم می‌کرد.

بر همین اساس ال جی با تلاش روز افزون خود نسل جدیدی از بک لایت ها را تولید نمود. MiniLED بک لایت‌ها، 4 برابر کوچک‌تر از بک لایت قدیمی است. فناوری MiniLED نیز تأثیر به سزایی در کیفیت تصاویر داشته و سرعت تصویر را به بالاترین حد خود رسانده است.

     

تلویزیون 2021 ال جی مدل LG QNED MiniLED

     

آیا QNED MiniLED موجب ایجاد تصاویر بهتر می‌شود؟

  

جواب این سوال قطعا بله است.

  

باز هم باید اشاره کرد که ترکیب تکنولوژی‌های Quantum Dot+NanoCell+MiniLED= QNED MiniLED. تکنولوژی‌های مدرن کوانتوم دات، نانوسل و Direct FullArray موجب ایجاد حجم زیادی از بک لایت در نمایشگر می‌شوند. تکنولوژی ذرات نانو نیز موجب حذف رنگ‌های ضعیف و جایگزین کردن آن با رنگ‌هایی با RGB بالا خواهد شد. بنابراین تنها ترکیب این تکنولوژی‌ها، موفقیت فناوری QNED را تضمین می‌کنند.

    

تکنولوژٰی QNED MiniLED در تلویزیون ال جی

    

QNED با استفاده از بک لایت هایی در سراسر نمایشگر، سرعت انتقال نور و تصویر را به نهایت خود رسانده است. بنابراین کاربر همیشه با تصاویری بدون لرزش همراه است و بیشترین لذت را از نگاه به تلویزیون تجربه خواهد کرد. از مهم‌ترین مشکلاتی که تلویزیون با آن روبرو است، به نمایش گذاشتن بی‌نقص رنگ سیاه است. در اکثر تلویزیون‌ها رنگ مشکی بی‌روح و با لکه‌های سفید را می‌بینید که ساخت تلویزیون را زیر سؤال می‌برد. اما تکنولوژی‌های به‌کاررفته در تلویزیون QNED ال جی، رنگ مشکی را به بالاترین سطح از وضوح و عمق رسانده و کاربر رنگ مشکی خالص و بی‌نهایت را مشاهده خواهد کرد.

    

تلویزیون 2021 ال جی مدل LG QNED MiniLED

     

تلویزیون‌های LG QNED MiniLED همچنین از فرایند LED های کوچک بهره گرفته است. سایز این MiniLED با مدل‌های قدیمی بسیار متفاوت است و شاهد کاهش سایز ال ای دی به میزان 4 برابر کمتر هستیم. بنابراین تعداد بک لایت های موجود در تلویزیون LG QNED چهار برابر بیشتر از تلویزیون Quantom Dot و یا FullArray می‌باشد. این به معنی ایجاد تصاویری با سرعت رفرش تصویر 4 برابر بیشتر است. رنگ‌ها 4 برابر زنده‌تر و انتقال نور با سرعت 4 برابر بیشتر. پس می‌توان نتیجه گرفت فناوری به‌کاررفته در تلویزیون ال جی LG QNED MiniLED بدون رقیب تا چند سال آینده، بیشترین کیفیت ممکن را فراهم خواهد کرد.

     

چه تلویزیون‌هایی از تکنولوژی LG QNED MiniLED بهره گرفته‌اند.

   

تلویزیون 2021 ال جی مدل LG QNED MiniLED

     

ال جی همیشه نمونه‌های به‌روز و جدید را در نمایشگاه CES به نمایش می‌گذارد. طبق عادت هرساله ال جی در این نمایشگر از هر سری از تلویزیون‌های خود، تنها دو نمونه را به معرض نمایش می‌گذارد. بنابراین اطلاعات دقیق در مورد تنوع تلویزیون‌های LG QNED MiniLED در دسترس نیست و تنها دو مورد از این تلویزیون‌ها در حال حاضر معرفی‌شده‌اند. تکنولوژی QNED MiniLED در تلویزیون‌های 4K و 8K مشاهده می‌شود. تلویزیون 4K با استفاده از رزولوشن 2160*3840 پیکسل می‌تواند تصاویری دقیق و سریع را به ارمغان بیاورد و کاربر را شیفته خود نماید. حال اگر فناوری QNED با تلویزیون‌های 8K و رزولوشن 4320*7680 پیکسل، ترکیب شود چه می‌شود. بدون شک تصاویری بی‌نظیر و خارق‌العاده را با تلویزیون LG 8K QNED MiniLED TV مشاهده می‌کنید که تجربه آن با سایر مدل‌های رقیب امکان‌پذیر نیست.

    

LG QNED MiniLED TV QNED75

     

در زمان تهیه این مقاله تنها دو تلویزیون LG QNED MiniLED 8K TV 86QNED99 و تلویزیون 2021 ال جی مدل LG QNED MiniLED 4K TV 75QNED90، معرفی شده‌اند. جدیدترین تلویزیون 2021 ال جی یعنی مدل LG 86QNED90 با بهترین قیمت ممکن به بازار عرضه خواهد شد. همانند قبل ال جی در سومین ماه میلادی تمامی مدل تلویزیون‌های 2021 خود را معرفی کرده و از چهارمین ماه میلادی عرضه این مدل‌ها به بازار شروع می‌شود. این مقاله نیز با معرفی مدل‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود و مدل‌های متنوع را به شما معرفی خواهد کرد.

    

چکیده و نتیجه گیری

در نمایشگاه CES جدیدترین تلویزیون‌های ال جی به معرض نمایش در آمدند. این تلویزیون‌ها از تکنولوژی QNED Mini LED بهره‌مند شده‌اند. این تکنولوژی از Quantum Dot+NanoCell+MiniLED=QNED MiniLED تولیدشده است. هر کدام از این فناوری‌ها به صورت خود به خود تصاویری فراتر از انتظار را به ثبت می‌رسانند و می‌تواند بیشترین کارایی مثبت را ایجاد نمایند. حال ال جی با در هم آمیختن این تکنولوژی توانسته تصاویری با رنگ‌های غنی، طبیعی، درخشان، نهایت وضوح و سرعت تصویر بالا را به کاربر القا نماید. تلویزیون‌های LG QNED MiniLED بدون شک بهترین نسل از تلویزیون‌های ال جی در سال 2021 است و خرید آن به طور کامل پیشنهاد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروشگاه آنلاین آف خرید در ارتباط باشید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

خانه

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود / ثبت نام